Nicholas Eames - Krvavá Rose (recenzia)

Krvavá Rose je voľným pokračovaním megaúspešných Kráľov Wyldu. Stojí za to a naplnila veľké očakávania?
(Keďže sa jedná o druhý diel série, recenzia obsahuje aj spoilery na prvý diel - Králové Wyldu)

Kanadský autor Nicholas Eames už nie je neznámym menom ani pre slovenského fanúšika fantastiky. Čitateľov uchvátil svojim prvým románom Králové Wyldu (Kings of the Wyld), ktorý v správnom pomere kombinoval hrdinské fantasy plné krvavých bitiek a skvelý humor.
Teraz sa vďaka českému vydavateľstvu Host dostal na pulty našich kníhkupectiev aj druhý diel tejto série. Krvavá Rose (Bloody Rose) síce rozpráva trochu odlišný príbeh, ale exceluje presne v tých aspektoch, vďaka ktorým sme si zamilovali práve Králov Wyldu. Ak sa vám páčila prvá kniha, tu pokojne prestaňte čítať článok a s kľudným svedomím si Krvavú Rose hneď objednajte. Čože? Že aj napriek tomu potrebujete ešte kúsok presviedčania? No poďme teda na to.
Krvavá Rose - Obálka - Krvavá Rose - obálka Krvavá Rose - obálka
Krvavá Rose - Obálka - Krvavá Rose - obálka Disclaimer
Aj keď sa román volá Krvavá Rose a je z veľkej časti o legendárnej putovnej žoldnierke, ktorá velí skupine nemenej odhodlaných hrdlorezov, pojednáva najmä o mladej Tam Hashfordovej. Tam pracuje v krčme, kde robí jednoduché pomocné práce, upratuje a zbiera krígle. A vtom do krčmy vstupuje práve legendárna Krvavá Rose! Rose a jej družina Mýtus sú svetoznámymi bojovníkmi najmä vďaka bitke o Castiu, ktorá bola podrobne vylíčená v Králoch Wyldu. Po tejto bitke Rose putovala po celom svete a spolu so svojimi najvernejšími prezentovala svoje bojové schopnosti s najrôznejšími príšerami v arénach. Vďaka tomu sa stali títo hrdinovia nielen nesmierne slávni, ale aj neskutočne bohatí.
Mladučká Tam je Rose uchvátená a napriek ráznemu zákazu svojho otca sa rozhodne k družine Krvavej Rose pridať. No a čo, že nevie ani len zdvihnúť meč! Tam totižto chce robiť pre Rose barda, s čím obávaná bojovníčka súhlasí. A tak sa začína nové veľké dobrodružstvo.
Pamätáte si ešte na príšery, ktoré práve Rose pomohla poraziť v bitke pri Castii? Tak tie sú späť a je ich viac, oveľa, oveľa viac. Viac než si dokážete predstaviť. Tadá, a tu máte premisu celého románu. Podarí sa odporným príšerám naplniť svoju pomstu?
Veľkým plusom Krvavej Rose sú najmä organické a mimoriadne zábavné postavy. Hoci zo začiatku nám bol Mýtus prezentovaný ako legendárna družina plná nebezpečných hrdlorezov, čoskoro zisťujeme, že pravda je trošku iná. Okrem bardky Tam a bojovníčky Rose sa zoznamujeme s Roseiným druhom, druinom Freecloudom, ktorý má zajačie uši, Bruneom, ktorý je kožomenec, atramentovou čarodejkou Curou a Roderickom, satyrom, ktorý len s problémami dokáže držať svoje libido na uzde. Každá jedna táto postava je geniálne vykreslená a s ostatnými členmi Mýtu má výbornú dynamiku. Ich vzájomné rozhovory a prekáračky sú jedným z najväčších plusov románu. Tieto postavy si jednoducho zamilujete, budete sa s nimi smiať a budete im veľmi držať palce. A že si to zaslúžia!
Krvavá Rose Krvavá Rose
Krvavá Rose Disclaimer
Krvavá Rose je po všetkých smeroch vydareným pokračovaním. Má v sebe viac postáv, ktoré vás bavia, omnoho viac protivníkov, ktorí sú väčší a silnejší, a viac humoru. V drobných epizódnych roličkách stretávame aj hrdinov prvého románu, čo poslúžilo ako príjemné ohliadnutie sa za Kráľmi Wyldu. Prím ale, samozrejme, hrá najmä Mýtus. Všetkých členov tejto mimoriadne rozmanitej skupinky stretávame v najrôznejších situáciách. Druhý diel navyše výborne rozvíja niektoré dejové línie, ktoré boli v jednotke len naznačené, dokresľuje mytológiu sveta a originálnym spôsobom nám predstavuje aj náhľad do myslí príšer, teda zloduchov príbehu. Ich motivácia je uveriteľná a dodáva príbehu zaujímavú vrstvu navyše.
Zhrnutie: Krvavá Rose je zaujímavým románom, ktorý vo výbornom pomere kombinuje drsné, hrdinské, epické fantasy a humorné fantasy. Hrdinovia príbehu sú výborne napísaní, ich interakcie sú živé, zábavné a uveriteľné. Román je plný vynikajúco napísaných bojových scén a krv tu tečie potokom. Okrem toho román obsahuje aj pridanú hodnotu vo forme zaujímavých filozofických úvah a antagonistov s uveriteľnou motiváciou. Choďte do toho, Krvavá Rose je zábavné a podmanivé čítanie, ktoré si vás určite získa.

Hodnotenie: 100%
Nicholas Eames - Krvavá Rose
Vydavateľstvo: Host