Hry

Najlepší autori/ky

Por. Autor/ka Hod.

Najnovšie články

Dnes sme premiérovali okrúhlu dvadsiatu epizódu našej pravidelnej týždennej online relácie Majstri svetov, v ktorej sa Eddie z RPG na Slovensku a Šaňo od nás zo scifi.sk venujú RPG hrám (rolovým hrám alebo tzv. hrám na hrdinov) a pri tejto príležitosti si pre vás obaja pripravili súťaž o skvelé RPG-čkové ceny!

Celoplošné testovanie obyvateľstva na COVID-19 spustilo ďalšie obmedzenia pohybu nás všetkých... a (aj) preto sa z núdze zrodila možnosť - spríjemniť si tieto chvíle spoločným hraním. Na diaľku. Online. A čo by bolo lepšie a zábavnejšie, ako sledovať členov redakcie scifi.sk potiť sa pri prekonávaní nástrah v spoločnej RPG hre Dungeons & Dragons?

Každoročne sú v Nemecku ocenené najlepšie doskové hry z predchádzajúceho roka. Tento krát je medzi nimi aj hra Odysea: Spoločne k deviatej planéte

CD Projekt RED neostáva iba pri hre Cyberpunk 2077. Do cyberpunkového sveta nás privedie aj prostredníctvom komiksov a anime.

Pred nejakým časom sa na internete objavili šuškandy o tajomnom projekte Star Wars: Project Luminous z dielne Lucasfilmu a Disney. Včera sa konečne odhalilo viac a my vás tak môžeme informovať o novom multimediálnom projekte z vesmíru Star Wars

11 Bit Studios nám vo svojej hre Frostpunk predviedli, ako vyzerá svet pod večnou prikrývkou snehu. Ale čo sa dialo pred tým? Ako vznikli veľké uhoľné generátory? Ak ste zvedaví, akým výzvam museli čeliť ich stavitelia, tento update vás určite poteší.

Najnovšie recenzie

Prvý diel survival hororu Remothered, s podtitulom Tormented Fathers, pred dvoma rokmi uchvátil fanúšikov hororu výbornou atmosférou a mnohými narážkami na klasické giallo a hororové filmy. Ako obstálo veľmi očakávané pokračovanie tejto výbornej série?

Vývojár Sucker Punch Productions prichádza so zaujímavou novinkou zasadenou do Japonska počas mongolských nájazdov. Oplatí sa kupovať?

Po siedmich rokoch sme sa konečne dočkali pokračovania kultovej hry The Last of Us. Naplní však očakávania fanúšikov?

Forbidden Lands je fantasy hra na hrdinov z dielne švédskych Free League. Ak vám to nič nehovorí, isto niečo napovie ich ďalšia tvorba, trebárs Mutant: Year Zero alebo Tales from the Loop. Hra sa profiluje ako retro survival RPG. Čo to znamená?

Priznám sa, že som mal od hry veľké očakávania. Príbehovka v štýle Last of Us alebo Hellblade: Senua’s Sacrifice si dala za cieľ rozpovedať príbeh dvoch súrodencov z obdobia veľkej morovej rany v roku 1348. V súboji proti všetkým majú len jediný cieľ. Prežiť. Ako sa podarila realizácia tohto príbehu, zistíme v tejto recenzii.

Pred nejakým časom som sa tu rozplýval nad titulom Hand of Fate. Po dvoch rokoch sme sa dočkali pokračovania. Tvorcovia sľubovali vylepšenia a rôzne novinky, ale najmä príbeh, vďaka ktorému by to nebolo len o porážaní bossov. V recenzii sa pozrieme, ako im tieto veci podarilo zakomponovať. Ak sa vyskytnú spojlery, tak len tam, kde je to nevyhnutné pre vysvetlenie hodnotenia.

Vaše hodnotenia

Alexander Schneider @alex
4
Jedna z prvých karetných zberateľských hier, v ktorej dizajne je vidno, ktorých chýb by sa dizajnéri dnes mali vyvarovať. Zároveň ale môže slúžiť ako dobrá case study, na ktorej je vidno, ako sa dizajn kariet, ich textov, štandardizácia pravidiel a pod. postupne vylepšovali. Zatiaľ čo v prvej edícii sa vyskytuje niekoľko kariet, ktoré nedávajú skoro ani zmysel, neskôr dochádza k príjmenému stream-liningu. Napriek zaujímavej téme a univerzu je ale hra postavená na výbere ca. 25 kariet, ktoré musíte v balíku mať, inak si kompetitívne ani neškrtnete. Dôkaz nepodareného dizajnu. Detto možnosti výber kariet a ich reštruktívne používaných funkcionalít (napr. podľa frakcií) vás obmedzuje v stavbe diverzifikovaných balíčkov a núti vás stále k rovnakým stratégiám. Škoda. Ale možno sa to lepšie podarí v digitálnej verzii tejto staršej CCGčky.
Marek Pilný @Feidias
8
Aldeberan @Aldeberan
9
Nad touto hrou som svojho času strávil hodiny, frustrovaný, vystrašený a vnorený do jej temného sveta. V podstate ide o tri hry v jednej – hrať z mariňáka, votrelca a predátora sú tri odlišné zážtky. Prečo si asi väčšina ľudí bude pamätať túto hru je pravdepodobne mariňácka kampaň – pekelne ťažká, desivá a zábavná. Keď píšem tieto riadky, počujem v hlave zvuk smart gunu pred očami vidím nízkopixelvú grafiku hry so šesťuholníkovými hlavňami zbraní. Geniálne, aj keď popravde – hra nezostarla úplne dobre a dnes už asi nájdete lepšie kúsky.
Marek Pilný @Feidias
10