Hry

Najnovšie články

Doomtrooper je kartová zberateľská hra zasadená do univerza Mutant Chronicles, ktorá sa na Slovensku objavila popri Magicu už v roku 1995. Po minuloročnom úspešnom Kickstarteri sa dočkala aj elektronického spracovania. To je práve voľne dostupné v beta verzii.

Po dlhšej dobe sa vám znovu hlási Roll 4 initiative! s pokračovaním piatich rád pre (nielen) začínajúcich GM-ov. Dúfam, že pomôže zlepšiť vaše hry, alebo aspoň zabaví.

Väčšina RPG systémov je - historicky - zameraná skôr na fantasy rôzneho druhu: Dungeons & Dragons to začali a nimi sa mnohí inšpirovali ďalej. Ako je to ale so sci-fi svetmi a mechanikami hry? Nie je možné predsa len jednoducho a'la MacGyver spraviť z toho sci-fi, aj keď máte poruke iba fantasy?

Keď sa povie „spoločenská hra“ alebo „doskovka“, veľa ľudí na Slovensku si ešte stále predstaví Monopoly a Človeče, nehnevaj sa - tie ale vyšli v roku 1933 či dokonca 1914. Dnešné hry pokročili od spomenutých klasík aspoň toľko, čo dnešné filmy od tých nemých.

Už dávnejšie kolujú po internete správy o pripravovanej adaptácii legendárnej Duny od Franka Herberta, no informácie sú tak rozsypané, že sme sa v redakcii rozhodli, ich troška poskladať dohromady. Takže, čo vieme?

V hrách na hrdinoch sa často stretávame s fenoménom, že hráč nemá (a mnohdy ani nemôže mať) schopnosti či poznatky svojej postavy, aby v niektorých skúškach uspel. Ako sa teda s touto dilemou vysporiadať? V ďalšej časti nášho seriálu Roll 4 initiative popremýšľame práve o tom.

Najnovšie recenzie

Priznám sa, že som mal od hry veľké očakávania. Príbehovka v štýle Last of Us alebo Hellblade: Senua’s Sacrifice si dala za cieľ rozpovedať príbeh dvoch súrodencov z obdobia veľkej morovej rany v roku 1348. V súboji proti všetkým majú len jediný cieľ. Prežiť. Ako sa podarila realizácia tohto príbehu, zistíme v tejto recenzii.

Pred nejakým časom som sa tu rozplýval nad titulom Hand of Fate. Po dvoch rokoch sme sa dočkali pokračovania. Tvorcovia sľubovali vylepšenia a rôzne novinky, ale najmä príbeh, vďaka ktorému by to nebolo len o porážaní bossov. V recenzii sa pozrieme, ako im tieto veci podarilo zakomponovať. Ak sa vyskytnú spojlery, tak len tam, kde je to nevyhnutné pre vysvetlenie hodnotenia.

Čo by ľudstvo robilo, ak by prišla opäť doba ľadová? Nové problémy, ťažké rozhodnutia a otázky, ktoré idú až na hranu morálnej čistoty. Pridajte k tomu steampunkové prostredie, ponurú atmosféru sveta zasypaného nánosmi snehu a o zábavu je postarané. Recenzia môže obsahovať spojlery.

Nedávno sme tu mali retrorecenziu na F. E. A. R. a bolo len otázkou času, kým sem pribudne recenzia na dva rozsiahle datadisky k pôvodnej hre. Pozrieme sa, ako sa im darilo oproti originálu a zhodnotíme, ako sa im darí v konkurencii súčasných hier.

Priznám sa, že k tejto sérii (dúfam, že to tak bude) ma inšpirovala nostalgia zahrať si niečo, čo vyšlo už pred určitým časom, ale v dobe, kedy bol tento titul vydaný, bol v centre pozornosti. Ustál všetky očakávania, zapísal sa do dejín hier ako veľká klasika. Preto som sa rozhodol vzdať hre poctu, vrátiť sa v čase a zaspomínať si.

Nedávno vydal český Fantom Print knižný prequel k najnovšiemu prírastku z rodiny Mass Effect, k MMORPG Mass Effect: Andromeda. Stojí za to?

Najnovšie v SFDB

Aldeberan @Aldeberan 30.10.2018 22:17:34
Nad touto hrou som svojho času strávil hodiny, frustrovaný, vystrašený a vnorený do jej temného sveta. V podstate ide o tri hry v jednej – hrať z mariňáka, votrelca a predátora sú tri odlišné zážtky. Prečo si asi väčšina ľudí bude pamätať túto hru je pravdepodobne mariňácka kampaň – pekelne ťažká, desivá a zábavná. Keď píšem tieto riadky, počujem v hlave zvuk smart gunu pred očami vidím nízkopixelvú grafiku hry so šesťuholníkovými hlavňami zbraní. Geniálne, aj keď popravde – hra nezostarla úplne dobre a dnes už asi nájdete lepšie kúsky.
kAnYs @kanys 29.09.2018 21:57:43
Must have pre fanusikov strielaciek s RPG prvkami, kyberpunku, vetveneho pribehu a nelinearneho hrania a rozpravania. Najblizsi pribuzny je Deus Ex a podobne ako v nom aj tu sa vacsina situacii da riesit roznymi sposobmi a mnoho destinacii ma viacero sposobov ako sa k nim dostst.
Marek Páperíčko Brenišin @Papericko 29.09.2018 21:55:23
Kým niektoré loďky vyslovene nudia, iné sú zasa prudko návykové. Ak si myslíte, že datadisk vám pomôže, tak na to zabudnite - dostanete ešte väčší rekt. Najväčšia sranda je, keď idete s plne vyzbrojenou loďou a chytíte trikrát po sebe krížnik Laniusov, ktorý z vás urobí cedník na čaj. Losing is fun!
kAnYs @kanys 29.09.2018 21:54:13
Droga, ktoru by mali zakazat. Negativne ucinky su: rozbijanie klavesnic, depresia, neutichajuci plac a krik, ktory rezonuje budovou. Ale nie, seriozne, tato hra je nekompromisna ale hrozne, neskutocne zabavna. A ta satisfakcia, ked dojdete na to co funguje na koho a aka taktika vas dostane na koniec je na nezaplatenie.
kAnYs @kanys 29.09.2018 21:50:26
No Man's Sky ako MAL vyzerat. Pecka na ktorej som stravil 270 hodin a to som ani raz nepostavil vesmirnu lod. Must have pre ludi obsessnutych vesmirom, vybuchmi, lasermi a raketami, ktory maju neukojenu kreativnu zilu, na ktoru im stacioarne objekty v Minecrafte nestacia. Je to momentalne sice Early access, no na rozdiel od ostatnych zlyhanych projektov na steame (a tych je neurekom), je tento neustale vyvijany. Na jednu vec si ale treba zvyknut: kedze sa hra vyvija, budete velmi casto krat zacinat od znova, kedze sa pridavaju features kazdym updatom. To je ale sucastou zabavy.