Hry

Najlepší autori/ky

Por. Autor/ka Hod.

Najnovšie články

Pred nejakým časom sa na internete objavili šuškandy o tajomnom projekte Star Wars: Project Luminous z dielne Lucasfilmu a Disney. Včera sa konečne odhalilo viac a my vás tak môžeme informovať o novom multimediálnom projekte z vesmíru Star Wars

11 Bit Studios nám vo svojej hre Frostpunk predviedli, ako vyzerá svet pod večnou prikrývkou snehu. Ale čo sa dialo pred tým? Ako vznikli veľké uhoľné generátory? Ak ste zvedaví, akým výzvam museli čeliť ich stavitelia, tento update vás určite poteší.

Rok sa s rokom stretol a najznámejšia platforma pre hry od firmy Valve opäť rozdeľovala Steam Awards. O narastajúcej prestíži tohto ocenenia svedčí fakt, že čoraz viac sa ním štúdiá chvália, pomáha to najmä menším vývojárskym kolektívom spropagovať ich hry. Navyše, hlasovanie o najlepších tituloch je v podstate čisto v pôsobnosti fanúšikov. Ako teda rozhodol vox populi sa pozrieme v nasledujúcom článku.

Doomtrooper je kartová zberateľská hra zasadená do univerza Mutant Chronicles, ktorá sa na Slovensku objavila popri Magicu už v roku 1995. Po minuloročnom úspešnom Kickstarteri sa dočkala aj elektronického spracovania. To je práve voľne dostupné v beta verzii.

Po dlhšej dobe sa vám znovu hlási Roll 4 initiative! s pokračovaním piatich rád pre (nielen) začínajúcich GM-ov. Dúfam, že pomôže zlepšiť vaše hry, alebo aspoň zabaví.

Väčšina RPG systémov je - historicky - zameraná skôr na fantasy rôzneho druhu: Dungeons & Dragons to začali a nimi sa mnohí inšpirovali ďalej. Ako je to ale so sci-fi svetmi a mechanikami hry? Nie je možné predsa len jednoducho a'la MacGyver spraviť z toho sci-fi, aj keď máte poruke iba fantasy?

Najnovšie recenzie

Forbidden Lands je fantasy hra na hrdinov z dielne švédskych Free League. Ak vám to nič nehovorí, isto niečo napovie ich ďalšia tvorba, trebárs Mutant: Year Zero alebo Tales from the Loop. Hra sa profiluje ako retro survival RPG. Čo to znamená?

Priznám sa, že som mal od hry veľké očakávania. Príbehovka v štýle Last of Us alebo Hellblade: Senua’s Sacrifice si dala za cieľ rozpovedať príbeh dvoch súrodencov z obdobia veľkej morovej rany v roku 1348. V súboji proti všetkým majú len jediný cieľ. Prežiť. Ako sa podarila realizácia tohto príbehu, zistíme v tejto recenzii.

Pred nejakým časom som sa tu rozplýval nad titulom Hand of Fate. Po dvoch rokoch sme sa dočkali pokračovania. Tvorcovia sľubovali vylepšenia a rôzne novinky, ale najmä príbeh, vďaka ktorému by to nebolo len o porážaní bossov. V recenzii sa pozrieme, ako im tieto veci podarilo zakomponovať. Ak sa vyskytnú spojlery, tak len tam, kde je to nevyhnutné pre vysvetlenie hodnotenia.

Čo by ľudstvo robilo, ak by prišla opäť doba ľadová? Nové problémy, ťažké rozhodnutia a otázky, ktoré idú až na hranu morálnej čistoty. Pridajte k tomu steampunkové prostredie, ponurú atmosféru sveta zasypaného nánosmi snehu a o zábavu je postarané. Recenzia môže obsahovať spojlery.

Nedávno sme tu mali retrorecenziu na F. E. A. R. a bolo len otázkou času, kým sem pribudne recenzia na dva rozsiahle datadisky k pôvodnej hre. Pozrieme sa, ako sa im darilo oproti originálu a zhodnotíme, ako sa im darí v konkurencii súčasných hier.

Priznám sa, že k tejto sérii (dúfam, že to tak bude) ma inšpirovala nostalgia zahrať si niečo, čo vyšlo už pred určitým časom, ale v dobe, kedy bol tento titul vydaný, bol v centre pozornosti. Ustál všetky očakávania, zapísal sa do dejín hier ako veľká klasika. Preto som sa rozhodol vzdať hre poctu, vrátiť sa v čase a zaspomínať si.

Vaše hodnotenia

kAnYs @kanys
10
Droga, ktoru by mali zakazat. Negativne ucinky su: rozbijanie klavesnic, depresia, neutichajuci plac a krik, ktory rezonuje budovou. Ale nie, seriozne, tato hra je nekompromisna ale hrozne, neskutocne zabavna. A ta satisfakcia, ked dojdete na to co funguje na koho a aka taktika vas dostane na koniec je na nezaplatenie.
kAnYs @kanys
10
No Man's Sky ako MAL vyzerat. Pecka na ktorej som stravil 270 hodin a to som ani raz nepostavil vesmirnu lod. Must have pre ludi obsessnutych vesmirom, vybuchmi, lasermi a raketami, ktory maju neukojenu kreativnu zilu, na ktoru im stacioarne objekty v Minecrafte nestacia. Je to momentalne sice Early access, no na rozdiel od ostatnych zlyhanych projektov na steame (a tych je neurekom), je tento neustale vyvijany. Na jednu vec si ale treba zvyknut: kedze sa hra vyvija, budete velmi casto krat zacinat od znova, kedze sa pridavaju features kazdym updatom. To je ale sucastou zabavy.
Marek Pilný @Feidias
8