Diskusia 1/3: In Time (Vymedzený Čas) - recenzia s prvkami analýzy

Podpor scifi.sk 2 % z dane v roku 2024

Diskusia

Culter
No...toto počuť od Jurinka... Tvorcovia filmu, gratulujem vám. Pekne napísané.
26.11.2011
Ash
Takže skôr alegória než seriózne vytvorený svet? Niečo ako planéty s ich obyvateľmi v Malom princovi (samozrejme, to je prakticky nedosiahnuteľný extrém)? Ono alegorickosť ešte nevylučuje príslušnosť k žánru, len naznačuje "mäkkosť" toho konkrétneho diela. Soft scifi má väčší sklon k využívaniu alegórií než hard scifi.
K otázke času ako meny - kedysi som čítal poviedku, kde bol čas používaný ako alternatívna mena v zdravotnom systéme. Človek za operáciu zaplatill a mal ju hneď, alebo ju mal zadarmo za určitý čas - pár mesiacov až rokov. Samozrejme to bolo dovedené do absurdných dôsledkov, ale realita ju, myslím, pomaly dobieha.
26.11.2011
jurinko
Musim este doplnit jeden spoiler: Scena, ako Justin sundal styroch zloduchov pri suboji o cas, je asi jedna z najlepsich akcnych scen, ake som kedy videl - nahla, brutalna, strhujuca, efektivna, prekvapiva. Uplne super :-)
26.11.2011
Aldeberan
dobra recenzia, hlavne uvodna ekonomicka lekcia sa mi pacila :D co sa tyka cien - ceny by museli predstavovat casovu usporu, teda pri kazdom nakupe by zakaznik musel byt v pluse, aby uzitok > naklady. Mikroekonomia pre stredne pokrocilych by bola ovela jednoduchsia :)
26.11.2011
filip hadac
nerozumiem prečo nemali prístroj, ktorý by im nastavil hodinky na nekonečno :D .... teda aspoň tým najbohatším ;)
27.11.2011
jurinko
filip: jasne, bolo tam viac veci - napr. ako vies zistit, ze niekto zomrel nasilne, ked niekde na ulici lezi s nulami na ruke, lebo a) mu dosiel cas b) ho niekto o ten cas okradol? Kedze su ludia geneticky upraveni, musel ich niekto upravit - takze nejake metabolicke "minuty", resp. "hodiny" sa asi daju vyrobit (takze bohati by mohli mat nekonecno casu - na druhu stranu, cim by za to platili, ked ten cas je platidlo?). Ale to je prave o tom, ze to bolo soft scifi (podla Asha), resp. ten scifi aspekt nebol az taky podstatny (podla mna). Lebo ten film bol prave o tej socialnej nerovnosti, takze je vlastne vysoko aktualny a tieto logicke chyby su druhorade, lebo prvorade je to posolstvo. To je prave to, co sa mi na tom filme paci. Ale dobra pripomienka, vychcani Slovaci by urcite nasli sposob, ako si nastavit lezate osmicky :-D
27.11.2011
kAnYs
S recenziou v podstate suhlasim az na ten verdikt "velmi dobry". Dobry. Velmi ani nie, na to by museli vysekat logicke kopance a napisat story ktora nebude taka priamociara a trochu aj prekvapi :) Ale inak suhlasim, bolo to good. Teda az na to "pretlacanie sa o cas", to uz stupidnejsie ozaj nemohli vymysliet.
28.11.2011
filip hadac
jurinko: tá scéna sa mi strašne páčila ktorú si opísal. Taktiež sa mi strašne páčilo, keď ten jeden chlapík povedal, že mal konečne čas aby si zaobstaral toto: a vytiahol pištoľ :D :D to bol taký krásny dvojzmysel ... škoda že ho tie svine zastrelili odzadu.
28.11.2011
draculin
No teeeda, pekna recka a tu ekonomicku vsuvku (ako ekonom) a sociologicku vsuvku (ako ex-zabrdajuci do sociologie) mimoriadne kvitujem :)) Akurat film som nevidel, len som navnadeny, takze k pripadnym logickym lapsusom sa tazko mozem vyjadrit. Ale ono ked sa clovek pozrie na vacsinu tvorby (nie len SFFH), tak na urcitej urovni logika pokryvkava a je podriadena deju a premise. .....Ale len dodatok - existuje platidlo, ktoreho hodnota casom klesa, ubuda ho, mina sa aj same od seba. Teraz nemyslim inflaciu, ale existuju lokalne mini-meny pouzivane len v malych oblastiach, ktorych hodnota praveze klesa dopredu stanovenou rychlostou. Cielom je udrzat tuto menu v cirkulacii, co je ale zase nieco ine, nez "cas" vo filme.
28.11.2011
kAnYs
Noooo, ale je rozdiel v klesani hodnoty meny, a ubudani meny samotnej. Hodnota klesa aj tej nasej, len to nieje predom urcene a nieje to pravidelne. A ked pribudanie meny samotnej sposobuje inflaciu (prachov je viac cize stracaju na hodnote) ich ubudanie by zas malo sposobit opak (deflacia podla jurinka) coz by znamenalo ze by mali zase pribudat na hodnote. Ci nie? Otazka je, ci by to v realite fungovalo keby mi na ucte mizli prachy (ak nepocitam teraz poplatky za vedenie uctu ). Ci by to sposobilo alebo nesposobilo kolaps je zas otazka toho akou mierou by mi z uctu mizli a akou mierou by pribudali do ekonomiky ako takej (tak ako pribudaju aj teraz). Co sa tyka filmu, rate pribudania a ubudania bol dost nevyvazeny, kedze sa ale cas dal "drzat" aj v specializovanych zariadeniach a nielen ludom v predpazi, mozme kludne vychadzat z predpokladu, ze cas vznikal aj inym sposobom ako natalitou.
28.11.2011

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.