One-Punch Man: jeden úder postačuje (recenzia)

One-Punch Man patrí k najväčším fenoménom anime a mangy súčasnosti. Je preto skvelé, že české vydavateľstvo Crew sa rozhodlo priniesť túto populárnu mangu aj tuzemským čitateľom. Čo od nej môžete čakať?
Saitama je legendou medzi hrdinami. Z nudného povaľača bez práce a bez jasnej vízie pre budúcnosť sa stal tým najsilnejším mužom na celom svete. Po rokoch tvrdého každodenného tréningu sa mu podarilo docieliť to, čo si zaumienil. Trénoval až tak tvrdo, že mu vypadali všetky vlasy! Ale napokon sa mu to podarilo. Saitama je tak silný, že dokáže poraziť akékoľvek stvorenie na svete jediným dobre miereným úderom. Túto svoju schopnosť používa na ochranu svojho mesta zoči-voči najrôznejším príšerám, pravidelne ohrozujúcim náš svet. Saitama žije svoj sen, jeho hobby sa stalo jeho prácou, avšak čo mu tento sen reálne priniesol? Žiadny pocit zadosťučinenia, žiadnu radosť, žiadnu hrdosť. V skutočnosti cíti len nekonečnú nudu.
One-Punch Man One-Punch Man
One-Punch Man Disclaimer
Kultová manga One-Punch Man vznikla na motívy populárneho webcomicsu z roku 2009. Autorom je muž, vystupujúci len pod pseudonymom ONE, ktorý má na svojom konte aj druhý populárny franchise Mob Psycho 100. Manga verziu webcomicsu ilustruje Yusuke Murata, pre ktorého je One-Punch Man prvou veľkou prácou. Anime adaptácia sa dostala na svetlo sveta v roku 2015 a okamžite sa dočkala veľkého úspechu. Produkovalo ju známe štúdio Madhouse, stojace za projektami ako Death Parade, A Place Further than the Universe, Sonny Boy alebo Takt. Op Destiny. Druhá séria vyšla štyri roky na to, v roku 2019, tentokrát pod taktovkou štúdia J.C.Staff, ktoré má na konte anime ako Bakuman, A Certain Scientific Railgun, A Certain Magical Index alebo The Familiar of Zero. Obe série boli nespochybniteľným úspechom a pomohli Saitamovi vybudovať si obrovskú fanúšikovskú základňu.
One-Punch Man One-Punch Man
One-Punch Man Disclaimer
V prvom zväzku tejto mangy si môžete prečítať prvých osem kapitol príbehov neporaziteľného Saitamu. Do príbehu vás vtiahnu takmer okamžite. Hrdinove schopnosti a motívy odhalí prvý boj proti obrovskému monštru, ktorého cieľom je vyhladiť ľudstvo z dôvodu ochrany devastovanej planéty. Spoznávame Saitamovu minulosť a počiatky jeho motivácie stať sa hrdinom a napokon spoznávame aj Genosa, androida snažiaceho sa zachrániť mesto pred obrovskou napoly ženou napoly komárom, ktorej cieľom je vycicať krv celému mestu. Genos síce tento boj prehráva, ale zachraňuje ho práve Saitama, z ktorého sa razom stáva Genosov životný vzor a vysnívaný superhrdinský mentor. Všetky príbehy sú výborné, jednoduché, ucelené a veľmi vtipné. Balans medzi brutálnou akciou a nevážnym tónom príbeh zvláda na výbornú. Bonusom je naozaj skvelá kresba, oscilujúca medzi ultra realistickou a komicky odfláknutou. Pre One-Punch Mana neexistuje žiadne medzi. Saitamove príbehy majú skrátka svoj špecifický feeling, ktorý ak vám sadne, nebudete sa vedieť tejto podarenej mangy nabažiť.
One-Punch Man One-Punch Man
One-Punch Man Disclaimer
V konečnom účtovaní je prvý zväzok One-Punch Mana výbornou vstupnou bránou do zaujímavého a mimoriadne zábavného sveta. Bizarný, neustále vtipný a miestami poriadne cynický, taký je príbeh neporaziteľného Saitamu, snažiaceho sa nájsť rovnocenného súpera, súboj s ktorým by netrval dlhšie ako pár sekúnd. Ak sa chcete pri čítaní mangy poriadne zabaviť, rok 2021 a vydavateľstvo Crew k vám boli štedrí. One-Punch Man je v takomto prípade jasnou a skvelou voľbou.

Týmto chcem vydavateľstvu Crew poďakovať za recenzný výtlačok.
Nakladatelství Crew Reklamné logo
Nakladatelství Crew Disclaimer