The Walking Dead: Season Two - recenzia

Telltale Games vytvorilo hru, ktorá oživila celý žáner adventúr. The Walking Dead Season 1 zožalo veľa úspechov a pokračovanie na seba nedalo dlho čakať. Dokáže však Season 2 stáť na vlastných nohách alebo sa iba nesie v tieni predchodcu, ako to pri niektorých herných sériách býva?
The Walking Dead: Season Two - 1
The Walking Dead: Season Two - 1 / Zdroj Disclaimer
The Wakling Dead Season 2 dejovo pokračuje tam, kde skončila predchádzajúca hra. Hlavnou postavou je deväťročná Clementine. Toto mladé dievča, v minulosti vedľajšia postava, ktorú hráči ochraňovali, preberá hlavnú rolu. Aby Clementine prežila, musí sa postaviť nástrahám, ktoré by skolili aj dospelých. V svete, v ktorom kráčajú živé mŕtvoly, na ňu čaká smrť na každom kroku. Clementine v snahe prežiť stretáva rôzne skupiny ľudí. Nie vždy je dôvod na radosť, keďže v tomto svete mŕtvych predstavujú zombie iba kulisy a to najväčšie nebezpečenstvo sú práve tí, ktorí prežili.
Spôsob, akým je hra hraná, sa od predchádzajúceho dielu nezmenil. Postava Clementine je v 3D prostredí ovládaná klávesnicou a interakcia s objektami je vykonávaná klikaním myšou, ako je to pri adventúrach zvykom. Pozornosť hráča je udržiavaná často chvíľami, kedy musí hráč stláčať určité klávesy, aby Clementine vykonala požadovanú akciu. Celá hra je však definovaná príbehom, ktorý sa prispôsobuje tomu, ako sa hráč počas hrania rozhoduje.
The Walking Dead: Season Two - 3
The Walking Dead: Season Two - 3 / Zdroj Disclaimer
Pod týmto prispôsobivým dejom si ale netreba predstavovať úplnú voľnosť. Hra má svoju dejovú líniu a pokiaľ sa má hráč dostať z bodu A do bodu B, dostane sa tam. Pokiaľ má Clementine skrížiť cestu nepríjemná skupina ľudí, môže sa hráč pripraviť na pocity úzkosti a beznádeje. Stretnutiu sa nevyhne. V rukách hráča je ale to, ako sa popasuje so situáciami, v ktorých sa ocitne. Na ľudí môže byť nepríjemný a drzý, alebo sa môže hrať nevinné a bezbranné dievčatko a skúsiť v nich vyvolať ľútosť. Hra dá hráčovi stále viac možností a je len na ňom, ktorú si vyberie. No nech sa snaží ako chce, hra hráča neraz dostane do situácie, kedy rozhoduje nielen o svojom prežití, ale aj o prežití ľudí, ktorých stretne.
Hoci sú často tieto voľby iba rôzne slová, ktoré Clementine vysloví a nemajú veľký dopad na smerovanie príbehu, ovplyvňujú osobný zážitok hráča, ktorý je pri tejto hre totiž najdôležitejšie. To, že v centre deja je postava, ktorú sa hráč snažil v predchádzajúcom diele ochraňovať, zosilňuje dramatický zážitok. Hráč sleduje, ako sa z obyčajného bezbranného dieťaťa stáva osoba odhodlaná prežiť za každú cenu. Zaujímavé sú aj vedľajšie postavy. Nakoľko ich hráč spozná, závisí od konania Clementine. V niektorých situáciách ale konanie postáv vyvoláva dojem, že konajú nasilu, umelo a tak sa občas vytráca pocit, že hráč má možnosť voľby.
Po grafickej stránke je tento titul verný svojmu predchodcovi. Farebná komiksová grafika dokáže detailne zobraziť postavy a akciu. Občas môžu vadiť trochu nedotiahnuté animácie postáv, ktoré v niektorých situáciách pôsobia trhane.
The Walking Dead: Season Two - 2
The Walking Dead: Season Two - 2 / Zdroj Disclaimer
Season 2 si zachovalo formát piatich epizód. Po každej epizóde si môže hráč porovnať najdôležitejšie rozhodnutia v danej epizóde s globálnymi online štatistikami ostatných hráčov. Rozdelenie na epizódy dáva hráčovi priestor na vydýchnutie, keďže začiatok každej časti zvykne mať pomalšie tempo a záver zvykne byť plný dramatických rozhodnutí. Navyše existuje až 7 rôznych záverov piatej epizódy, čiže 7 rôznych koncov hry, ktoré môže hráč svojim konaním dosiahnuť.
The Walking Dead Season 2 vsádza na úspech svojho predchodcu a neprináša žiadne veľké inovácie. Nadšenci predchádzajúceho dielu si prídu na svoje. Najväčšou zmenou je príbeh a hlavná postava. Dospelého človeka a ochrancu vystriedalo mladé dieťa, ktoré musí v krutom svete rýchlo dospieť, inak nemá šancu prežiť. Spôsob, akým je hra hraná, mnohé možnosti, ktoré má hráč na výber a to, ako je príbeh prezentovaný ponúka hráčom silný zážitok, ktorý sa vyrovná zážitku z komiksu alebo televízneho seriálu.
Pozitíva hry:
- Príbeh, ktorý sa prispôsobuje konaniu hráča
- Vývoj hlavnej postavy