Mob a jeho (prekvapivá) emočná hĺbka (recenzia)

U príbehov z mysle mangaku, ktorého poznáme len pod prezývkou One, sme zvyknutí na bláznivé zápletky a sympatických, mimoriadne flegmatických a zároveň extrémne silných hlavných hrdinov. Presne do tohto archetypu spadá mladý Šigeo, známy pod prezývkou Mob. Čo prináša tretia séria jeho dobrodružstiev?
Recenzia čiastočne obsahuje spoilery na predchádzajúce dve série anime
Šigeo Kagejama, prezývaný aj Mob, je azda najmocnejší psychik na celom svete. Pomocou mysle dokáže nielen pohybovať predmetmi, ale ovláda aj chlorokinézu, ovláda astrálnu projekciu a dokáže nielen prijímať, ale aj odovzdávať psychické sily ako médium. On sám si to ale len sťažka dokáže uvedomiť. Je to predsa len obyčajný školák! Práve preto by si mal dať pozor aby nenaletel na lep prvému podvodníkovi, ktorého stretne. Vlastne, to si môžete škrtnúť. Jemu sa to totižto už podarilo. Preto pracuje pre Arataku Reigena, chlapíka, ktorý sa síce hrdí tým, koľko toho už v živote preskákal a aký skúsený psychik je, ale v skutočnosti je to obyčajný obchodník s teplou vodou. Reigen je podvodník, ktorý vycítil Mobove schopnosti a rozhodol sa ich používať na svoj prospech. Toto parazitické partnerstvo je však v Mobových očiach výhodnou symbiózou a je vďačný za každú možnosť privyrobenia si. Reigen a Mob teda spolu už čelili nejednej nadprirodzenej hrozbe. Samozrejme, žiadna z nich nebola pre Šigea ani najmenšou výzvou.
Mob Psycho 3 Mob Psycho 3
Mob Psycho 3 Disclaimer
Za nepísaného tretieho hlavného hrdinu môžeme považovať Ekuba, v preklade nazývaného aj Dimple, toho unudene sa tváriaceho dušíka s červenými líčkami, ktorého môžete vidieť na predchádzajúcom obrázku. Ten bol v začiatkoch anime predstavený ako zlomyseľný duch, snažiaci sa o ovládnutie sveta, avšak pomerne rýchlo bol porazený a stal sa pre Moba čímsi medzi priateľom, konkurentom, cynickým poradcom a neustálou potencionálnou hrozbou. Keďže, ako už bolo dávnejšie rozoberané, je tretia séria poslednou, dáva logicky zmysel, že sa príbeh opäť zameriava práve na Ekuba. Ten po svojej porážke síce prechováva k mladému Šigeovi city, ale nikdy sa svojich mocenských chúťok úplne nevzdal. Zároveň do životov našich hrdinov veľmi silno zasahuje tajomný Divine Tree, teda obrovská brokolica, ktorá vyrástla uprostred mesta po súboji Šigea a Toičira Suzukiho, vodcu teroristickej organizácie Claw.
Práve tento strom sa stáva na začiatku tretej série anime extrémne dôležitým. Zatiaľ čo Mob a Reigen riešia jeden problém za druhým, v tajomnom Divine Tree klíči zárodok nového nepriateľa, ešte nebezpečnejšieho, než všetci, ktorým museli doposiaľ čeliť. Kto je zlovestný Psycho Helmet-sama, nápadne pripomínajúci výzorom práve samotného Moba? Tento mocný psychik zakladá nové náboženstvo, nazývané Psycho Helmet religion a chce doň prijať každého, vrátane Moba a Reigena. Sú jeho úmysly ale čisté? Na to naši hrdinovia prídu tou ťažšou cestou.
Mob Psycho 100 - Scéna - Mob Psycho 3 Mob Psycho 3
Mob Psycho 100 - Scéna - Mob Psycho 3 Disclaimer
V čom anime Mob Psycho 100 vždy vynikalo, bola nádherná bizarnosť námetov a svojský suchý humor, personifikovaný v osobe veľmi mocného, ale extrémne flegmatického hlavného hrdinu. Tretia séria nie je výnimkou. Humor funguje výborne, hroziví nepriatelia z radov najrôznejších jókai, ktorých Mob rozbíja jediným pohybom ruky skrátka pobavia aj stý aj stoprvýkrát a námety ani súboje sa nezdajú ani po tom množstve epizód repetitívne.
Po vizuálnej stránke sa zdá byť anime ešte silnejšie, než v predchádzajúcich dvoch sériách. K príbehu vynikajúco sedí autorova cielene strohá kresba, ktorá však dokáže dokonale znázorniť najrôznejšie emócie postáv už len trebárs pohybmi obočia. V anime pekne vynikajú nielen Mobov vzťah s Reigenom, ale i jeho bratom Ricuom, kamarátom Terukim Hanazawom, rovnako aj jeho potláčaný crush na spolužiačku Takane Cubomi. Najviac vás však zasiahne vzťah Šigea a Ekuba. Emočná hĺbka vzťahu týchto dvoch postáv je zatiaľ pre mňa absolútnym highlightom tretej série.
Ak hľadáte zábavnú oddychovku, ktorá vám privodí úsmev na pery, sem-tam vás rozosmeje, ale často aj zachytí nepripraveného a naservíruje emotívnu scénu, ktorá vás chytí za srdce, nehľadajte ďalej. Mob Psycho 100 ponúka všetko, čo hľadáte a pre mňa sa stal poľahky jedným z hidden gems tohto roku na poli anime. Dobre vám radím, neprehliadajte ho a dajte mu šancu!
Mob Psycho season 3 opening Disclaimer

Mob Psycho 100 - 3. séria
Jazyk: Japonský