Texas Chainsaw Massacre (2022): Konečne poriadne mäso! (recenzia)

Leatherface a texaský masaker motorvou pílou je späť! Stojí nový legacy sequel za pozretie?
Lukáš Polák
Máme tu ďalší kúsok z novodobého trendu legacy sequelov, čiže pokračovanie, ktoré vzdáva poctu pôvodnému prvému dielu a zväčša, ako aj v tomto prípade, ignoruje všetky ostatné časti. V tomto duchu vzniká trilógia HALLOWEEN (aktuálne príde do kín tretia časť) a nový VRESKOT si z toho robil srandu. Tentokrát je na rade Leatherface a jeho Texaský masaker motorovou pílou.
Texas Chainsaw Massacre - Plagát
Texas Chainsaw Massacre - Plagát / Zdroj Disclaimer
Dej filmu sa odohráva päťdesiat rokov od udalostí z jednotky, na čo hneď na začiatku filmu upozornia. Partia ľudí sa vyberie do hlbín Texasu, konkrétne do mestečka Harlow, kde si chcú otvoriť reštauráciu. Lenže narazia na problém, na starú tetu, ktorá obýva sirotinec s jedným špeciálnym synom (asi tušíte, kto to bude). Podľa zákona tam však nemá čo robiť, a tak je rukami spravodlivosti odvedená aj so synom preč. Čo sa však nestane, počas jazdy zomiera, a to opäť prebudí vražedné chute „špeciálnej“ siroty, nasadí si tvár svojej matky a začne mäsiarčina.
Texas Chainsaw Massacre - Trailer - Texas Chainsaw Massacre - trailer Disclaimer
Každý, kto si tento film pustí, musí uznať, že je to mäso, ako sa patrí. Žiadne skryté vraždy v pozadí, ale detailné zábery na vyčíňanie Leatherfacea, nie len s motorovou pílou. A ten sa s tým „neserie“ a reže ľudí hlava-nehlava, trup-netrup či končatina-nekončatina. Krv špliecha na všetky strany, telá padajú jedno za druhým a s čistým svedomím to už teraz môžem označiť titulom - gorefest roku 2022. Vrcholom filmu je scéna z autobusu, kde sa Leatherface doslova utrhne z reťaze a urobí z celého osadenstva len masu vnútorností a mäsa. Bonusový bod má u mňa jeho „maska“, ktorá je riadne creepy a skvelo dotvára brutálnu atmosféru filmu.
Úvod filmu je taká klasická „netflixovina“, kde sa zabŕdne do rasizmu alebo feminizmu, poukáže na odvážny nápad uprostred ničoho a nádej na vybudovanie niečoho inovatívneho. Potom sa však ukáže Leatherface, film zaradí najvyššiu rýchlosť, šľape dopredu sťa namazaný stroj a žiadna vata nehrozí. Na konci síce o kúsok pribrzdí a natiahne záverečnú scénu ako žuvačku (čo zamrzí), no záver to krásne ukončí a pripraví pôdu aj na možné, ďalšie, pokračovanie. Nebol by som proti, len si nie som istý, či si podobný masaker nájde toľko fanúšikov.
Texas Chainsaw Massacre - Texas Chainsaw Massacre - scéna Scéna z filmu Texas Chainsaw Massacre
Texas Chainsaw Massacre - Texas Chainsaw Massacre - scéna / Zdroj Disclaimer
Jediné, čo sa dá snímke vytknúť, je nelogické, až „za hlavu chytajúce“ rozhodnutia postáv. Vráti sa nám pani z jednotky, akási texaská Laurie, no pri prvom stretnutí so starým známym do neho nestrelí, len sa pýta zbytočné otázky. Táto scéna ma fakt vytočila. Zároveň sa filmu dá vyčítať, aj keď je to bežné klišé a Vreskot by nám o tom povedal svoje, že hlavné postavy sú pomaly nesmrteľné a kým sa nespraví dierka do hlavy alebo sa neoddelí hlava od tela, s postavou sa nerozlúčime.
Keď si to zhrnieme – TEXAS CHAINSAW MASSACRE po päťdesiatich rokoch je riadne mäso a odvážny gorefest. Film, ako to býva pri žánri slasher, trpí nelogickým správaním a nesmrteľnosťou postáv, no od zážitku z filmu to neodradí. Teším sa na prípadné pokračovanie.

Texas Chainsaw Massacre/ Texaský masaker motorovou pílou
Žáner: Horor
Krajina: USA