Spy x Family 2: špiónska rodinka je späť (recenzia)

Jedna z najpopulárnejších máng súčasnosti sa dočkala vydania českého prekladu druhého zväzku. Čo nové sa prihodilo sympatickej rodinke Forgerovcov?
Príbehy zábavnej špiónskej rodinky Forgerovcov patria momentálne k tomu najlepšiemu, čo svetová manga ponúka. S priemerným hodnotením 8.59/10 na populárnej stránke myanimelist z takmer 65 000 hodnotení možno túto mangu radiť medzi naozaj kvalitné kúsky. Zábavný mix akcie, špionážneho trileru a roztomilej rodinnej komédie priniesol opäť niečo nové a získal si srdcia zástupov fanúšikov po celom svete.
Spy x Family 2 Spy x Family 2
Spy x Family 2 Disclaimer
Prvým hlavným hrdinom príbehu je vynikajúci špión s krycím menom Súmrak, ktorý prijal identitu psychiatra Loida Forgera. Dostal totižto dôležitú úlohu, má sa dostať pod kožu mimoriadne tajnostkárskemu chlapíkovi menom Donovan Desmond. Ten je potencionálne nebezpečným pre krehké prímerie dvoch susediacich krajín Súmrakovho sveta, bojujúcim o nadvládu v rámci akejsi zvláštnej variácie na studenú vojnu. V rámci plnenia svojej misie dostal úlohu zaobstarať si dieťa a zapísať ho na prestížnu akadémiu, na ktorej študuje aj Desmondov syn. Tak sa na scénu dostala jeho "dcéra" Anya. Anya, zvláštne dievčatko z detského domova, sa tak dostáva k Súmrakovi domov a takmer ihneď zisťuje veľké tajomstvo svojho nového ocka. Je totižto esperka a dokáže čítať myšlienky! Pre zápis Anye na nóbl školu však potrebuje Súmrak ešte čosi ďalšie, a to maminku pre svoju dcéru. Takto sme stretli tretiu hlavnú hrdinku príbehu, prekrásnu ale zo sociálnej stránky mimoriadne neskúsenú nájomnú vrahyňu Yor, známu skôr ako Tŕňovú princeznú. Špiónska rodinka tak bola konečne kompletná!
Spy x Family 2 Spy x Family 2
Spy x Family 2 Disclaimer
Druhý zväzok tejto výbornej mangy začína tesne potom, ako sa malinká Anya zúčastnila prijímačiek na prestížnu školu Eden. Hoci Anya nie je vôbec žiadne zázračné dieťa a so zložitým testom mala obrovské problémy, podarilo sa jej ho napísať vďaka svojim schopnostiam pomerne uspokojivo. Ani to však nestačilo a Anya sa na zozname prijatých uchádzačov nenachádza. Súmrak je zdrvený, ani nie tak kvôli drobnej Anyi, ku ktorej si ešte nestihol vybudovať silné puto, ale najmä preto, že jeho misia sa zdá byť v ohrození. Veci sa však nemajú až tak zle, keďže jeho dcéra skončila prvá pod čiarou, inak povedané prvá medzi náhradníkmi. Od riaditeľa školy sa dozvedajú, že ak niektorý zo študentov nenastúpi, Anya sa automaticky dostáva na školu. Vo vtipnej snovej sekvencii zisťujeme, čo všetko by bola schopná Tŕňová princezná urobiť pre šťastie svojej dcérky (áno, zahŕňa to bodno-sečné zbrane). Napokon však žiadne vraždenie nebude potrebné a Anya sa na školu dostáva.
Spy x Family 2 Spy x Family 2
Spy x Family 2 Disclaimer
Tak, Anyu máme na škole! Konečne sa na scénu dostáva aj syn Donovana Desmonda Damian, s ktorým Anya získa takmer ihneď veľmi zábavnú dynamiku. Ďalšie kapitoly mangy navyše prinášajú poriadny náklad toho, čo je najsilnejším prvkom tohto príbehu – a to nádherné interakcie medzi troma tak rozdielnymi ľuďmi, ktorí sa však z tých najrôznejších dôvodov rozhodli vytvoriť atypickú rodinku. Práve scény, v ktorých sa z v podstate cudzích ľudí stáva skutočná rodina sú najlepšími súčasťami príbehu. Z každého jedného panelu mangy dýcha prekrásna človečina. Malinká Anya je roztomilá, ale nečakajte nijakú sexualizáciu, ktorá je pod termínom loli vlastná niektorým subžánrom mangy. Anya je jednoducho malé roztomilé dieťa, ktoré sa správa ako dieťa jej okolie ju tak berie. A tak je to správne. Rovnako výraznými postavami sú však aj obaja jej rodičia, ktorí majú medzi sebou sakra chémiu a pomaly ale isto si to začínajú uvedomovať aj oni sami.
Spy x Family 2 Spy x Family 2
Spy x Family 2 Disclaimer
V konečnom dôsledku je druhý zväzok Spy x Family od vydavateľstva Crew vynikajúcou voľbou pre každého nadšenca mangy v Čechách a na Slovensku. Zábavné, akčné, roztomilé, ale i romantické a dojemné. Presne také sú príbehy eklektickej rodinky Yor a Loida Forgerovcov. Ak sa pri čítaní mangy radi bavíte, okrem včera recenzovanej mangy One-Punch Man je pre vás istotne skvelou voľbou práve aj Spy x Family.

Tatsuya Endo - Spy x Family (2. zväzok)
Vydavateľstvo: CREW
Preklad: Michala Kropáčková