Tales from the Borderlands: Episode 1 - recenzia

Pandora je miesto, kde každú chvíľu niekoho prejde auto, kde na každom kroku psychopati kričia o bicykloch z mäsa a banditi sa snažia naplniť si vrecká všetkým, čo nájdu. Je to planéta plná explózií, zbraní, skrytých pokladov a hrdinov, ktorí tieto poklady hľadajú. Je ale plná aj ľudí, ktorí nemajú gény akčných hrdinov a v tomto nehostinnom prostredí musia nejako prežiť.
Tales from the Borderlands -
Tales from the Borderlands - Disclaimer
Správy o tom, že Telltale Games bude pracovať na hre Tales from the Borderlands u mnohých hráčoch vyvolali obavy o budúcnosť série. Telltale Games sú známi svojimi adventúrami a Borderlands je FPS (First Person Shooter = hra z perspektívy hranej postavy) plné akcie, zbraní a streľby. Neistota v to, čo majú fanúšikovia očakávať, bola teda na mieste. V súčasnosti je dostupná prvá z piatich epizód hry a hráči si tak môžu nový pohľad na planétu Pandora a jej obyvateľov vychutnať na vlastnej koži.
Tales from the Borderlands: Episode 1 sa odohráva po udalostiach Borderlands 2. V centre deja je dvojica hlavných postáv. Rhys je zamestnanec Hyperionu. Po tom, čo zomrel Handsome Jack je korporácia v nestabilnej pozícii a tak sa s pomocou kamaráta Vaughna snaží dostať na jej vrchol. Nie všetko ide podľa plánu a Rhys nakoniec padá na hlboké dno. Ostáva mu už iba jediné – pomstiť sa šéfovi a vyfúknuť mu dôležitý obchod. Na druhej strane príbehu je Fiona, podvodníčka z Pandory. Remeslu sa venuje odmalička a pripravuje sa na najväčší podvod v histórii planéty: chystá sa pripraviť Hyperion o poriadny balík peňazí. Príbeh Rhysa a Fiony sa prekrýva a hráč hrá prv za Rhysa a potom sa na udalosti pozerá z pohľadu Fiony. Takto sa to medzi postavami strieda počas celej prvej epizódy.
Tales from the Borderlands - Scéna
Tales from the Borderlands - Scéna Disclaimer
Hra sa drží zaužívanej formuly adventúr Telltale Games. Hráč postupuje príbehom a v rôznych momentoch si vyberá z možností, ako sa v situácii chce zachovať, alebo čo má postava povedať. Vďaka tomu má mierny vplyv na dej a na chod udalostí. Je na hráčovi, či z Rhysa urobí bezcitného obchodníka, ktorý nemá ani štipku lojality a ide mu iba o zisk a vlastné ego, alebo či bude pri svojej ceste na vrchol myslieť na ľudí okolo neho a prejaví známky ľudskosti. Rovnako je na tom aj Fiona, z ktorej môže hráč urobiť nesmelú podvodníčku alebo chladnokrvnú zmiju, ktorá siahne po každej bankovke, ktorú uvidí, aj keby mala trčať z vrecka umierajúceho človeka. Tales from the Borderlands sa od predchádzajúcich hier od Telltale Games v tomto líši tým, že hra sa nezameriava na tak dramatické momenty ako napríklad The Walking Dead alebo The Wolf Among Us. Hráč nerozhoduje o životoch iným postáv, ani nevyšetruje záhadné vraždy. Rozhodovanie v Tales from the Borderlands je zamerané na humorné situácie a na snahu postáv splniť svoje ciele.
Žiadna hra so slovom Borderlands v názve by sa nezaobišla bez robotov a zbraní. Rhys je čiastočne vylepšený technológiami – má robotickú ruku a oko, ktoré dokáže skenovať prostredie. To dáva hráčovi zaujímavú možnosť skenovať predmety v svojej blízkosti a zistiť o nich viac informácií. Fiona tesne pred začatím podvodu dostáva zbraň s jedným nábojom. Hráč má počas hry viacero možností, kedy môže zbraň použiť, musí si ale situáciu riadne premyslieť, keďže môže vystreliť iba raz.
Tales from the Borderlands - Scéna
Hra stavia hlavné postavy aj do situácií, kedy sa musia z problémov dostať dialógom a nie streľbou zbraní. To pre nich vo svete, kde väčšina obyvateľov najprv vystrelí, potom bodne nožom, potom okradne a až nakoniec sa pýta otázky, vytvára mnoho humorných situácií. Rhys je klasický obchodník a nie je zvyknutý na drsné prostredie Pandory. Snaží sa však byť cool v každej situácii, a tak sa stáva, že udrie protivníka päsťou a sám si takmer zlomí ruku. Alebo sa snaží zaškrtiť banditu, a ten si myslí, že ho objíma. Fiona je skúsená podvodníčka, zvyknutá na drsné podmienky Pandory a dokáže tak využiť hlúposť väčšiny obyvateľov vo svoj prospech.
Hra si zachovala komiksovú grafiku svojich predchodcov. Vďaka tomu a ostatným prvkom pôsobí ako jeden rýchly animovaný akčný film plný humoru. Napriek tomu, že ide o adventúru, akčných scén tu nie je málo. Väčšinou sú hráčovi podsunuté v podobe QTE, quick time eventov, kedy musí stlačiť klávesu zobrazenú na obrazovke, inak skončí - prinajlepšom - s prestrelenou hlavou. Občas takýchto QTE nasleduje za sebou viac a hráč tak musí byť stále v strehu. Poškrabanie sa na nose alebo chvíľka nepozornosti môže mať za následok, že bude musieť hráč zopakovať celú scénu od začiatku.
Tales from the Borderlands - Scéna
Tales from the Borderlands: Epizóda 1 je risk, ktorý sa vyplatil. Hráčom priniesol šialenú jazdu plnú zábavy, psychopatov, obchodníkov a podvodníkov. Prvá epizóda prináša zaujímavý pohľad na Borderlands z uhlu, z ktorého sme sériu ešte nevideli. Ponúka príbeh, ktorý miestami odkazuje na udalosti a postavy minulých hier. Hráči, ktorí sa so svetom Borderlands ešte nestretli, sa ale nemusia báť, na jeho pochopenie nie je potrebné mať skúsenosti s predchádzajúcimi titulmi. Naopak, Tales from the Borderlands je ideálny štartovací bod pre tých, ktorí sa chcú so sériou zoznámiť ako aj pre tých, ktorých od série doteraz odradzoval jej akčný prvok.
Tales from the Borderlands - Scéna
Pozitíva hry:
- Príbeh dvoch postáv, ktoré majú protichodný cieľ