Resident Evil

Máme tu opäť ďalší prechod núl a jednotiek na filmové plátno. Nie teraz nehovorím o Matrixe, ale o veleúspešnej počítačovej hre (vlastne už sérii počítačových hier) a o jej ceste z interaktívneho sveta hier do sveta filmu.
Filmová história scifi
Resident Evil sa tak vydal na cestu, ktorá bola vo väčšine prípadov dosť strastiplná, spomeňme si na jeden z vôbec prvých pokusov Super Mario Bros. alebo jeho nasledovníka Street Fighter, ktorý nedopadli príliš slávne, aspoň nie tak ako by si to priali fanúšikovia a producenti. Za výnimku by sa dal považovať Mortal Kombat (samozrejme prvý diel), jeho režisér pochopil, že pri podobnom filme je príbeh treťoradý a to čo potencionálneho diváka pritiahne do kín je dynamickými sekvenciami, efektmi a techno hudbou nabitá akcia ‒ teda presne to čo mohli vidieť pri hraní hernej predlohy. No a práve režisér tohto filmu Paul Anderson sa pokúsil svoj úspech zopakovať.
Poster
Poster Disclaimer
V podzemnom výskumnom komplexe Hniezdo megakorporácie Umbrella, ktorá sa zaoberá mimo iného aj vývojom biologických zbraní, sa stala havária. Nebezpečný vírus unikol do ventilačného systému a tak kontrolu nad komplexom prevzal centrálny počítač. Aby zabezpečil, že vírus nebude škodiť urobil preventívne opatrenia a vypustil do komplexu jedovatý plyn, ktorý pozabíjal celé osadenstvo výskumného centra. Pre istotu potom celé miesto hermeticky uzavrel a mohol si dopriať zaslúžený odpočinok po dobre vykonanej práci. O pár hodín neskôr do domu blízko Racoon City, pod ktorým sa spomínaný komplex nachádza, vtrhne špeciálne komando. Nájde tu dezorientovanú Alice (Milla Jovovich), ktorá stratila pamäť a ďalšieho týpka, ktorý sa sem zdanlivo náhodou priplietol Matta Addisona (Eric Mabius). Komando má za úlohu zistiť čo sa v komplexe stalo a tak sa vydáva na cestu do podzemia, z ktorého pre väčšinu z nich nebude návratu.
Ukážka z filmu
Ukážka z filmu Disclaimer
Mnohý z vás vedia, že najprv sa mal filmového Residenta chopiť tvorca kultovej zombíckej série George Romero (Night of a living dead, Day of dead, Dawn of dead), po výhradách k scenáru však nakoniec štúdio rozhodlo, že si to celé zoberie na mušku práve už spomínaný Anderson. Bola to dobrá voľba?
Ukážka z filmu
Ukážka z filmu Disclaimer
Ak ste rovnako ako ja s trasúcimi sa rukami na gamepade prežívali dobrodružstvá svojich počítačových hrdinov a mená ako Jill Valentine, Chris Redfield, alebo Leon Kennedy vám niečo hovoria, nenechajte si svoju filmovú inkarnáciu újsť. Aj keď film nie je priamym stelesneným niektorej z hier tejto série, skôr je to len ľahká inšpirácia a klasický obchodný ťah, užijete si tu mnoho z toho na čo ste sa mohli tešiť pri hraní hry. Residenťácka atmosféra, davy zombies, niekoľko zaujímavých zvratov a ľakačiek, ale aj také finesy ako nám známy vlak z dvojky, lickerov z vyplazeným jazýčkom, roztomilích psíkov, ktorý sa s vami chcú pomaznať (vo svojich čelustiach). Scenár tiež akoby z oka vypadol niektorému z pokračovaní hry, čo zamrzí milovníkov filmu, ale počítačových hráčov určite nie. Preto pre vás je odporúčanie jasné: odtrhnite sa na chvíľu od gamepadov a klávesníc a bežte si pozrieť Residenta. K hraniu hry sa potom budete radi vracať, s pocitom, že ste videli ďalšiu časť úžasného sveta Resident Evila.
Ukážka z filmu
Ukážka z filmu Disclaimer
Myslím si však, že film si aj vychutnjú ľudia, ktorí sa zatiaľ so svetom Resident Evila nestretli. Pre všetkých, ktorí majú radi nenáročnú oddychovú sci-fi, alebo hororovú zábavu bežte do kina. Budete sa mať na čo pozerať, a som si istý, že sa vám film bude páčiť. Užije si veľa streľby, trochu krvy zopár napínavých momentov a vtipných hlášok, jednu odseknutú hlavu a davy zombies idúc vám po krku.
Ukážka z filmu
Ukážka z filmu Disclaimer
Tak ako to teda všetko zhrnúť? Aj keď si osobne myslím, že Resident Evil skrýval v sebe o niečo väčší potenciál Andersonovi sa podarilo zopakovať úspech Mortal Kombatu aj keď za cenu mnohých výčitiek od hard-core hororových fanúšikov. Uvidíme ako dopadne pokračovanie Resident Evil: Nemesis (tak sa volalo aj tretie pokračovanie počítačovej hry), ale dúfam, že sa Anderson poučí z chýb a o rok nám prinesie minimálne rovnako zábavný film akým Resident Evil nesporne je.

Roland Axenberg

Roland Axenberg
"Sci-fi je existenčná metafora, ktorá nám dovoľuje rozprávať príbehy o stave ľudí. Isaac Asimov raz povedal: Jednotlivé sci-fi príbehy môžu vyzerať neustále triviálne zaslepeným kritikom a filozofom dneška, ale jadro sci-fi, jeho podstata, sa stalo veľmi dôležitým pre našu spásu, ak máme byť vôbec spasení." — SG-1 (200) ++++++++++++++++++ Čo keď ľudia považujú stroj za svojho Boha, pretože ľudia majú schopnosť vytvárať veci, ktoré ich presahujú? Čo keď človek kedysi vytvoril večné stroje aby poprel svoju dočasnosť? Čo keď sa človek nakoniec začal tomuto stroju klaňať, pretože stroj je výsledkom racionálneho postupu, zatiaľčo on sám je len krehká hračka náhody? — Azimut

Súvisiace objekty SFDB

Diskusia

Buď prvý užívateľ a pridaj svoj príspevok do diskusie
 

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.

Súvisiace objekty SFDB