Dust Raiders, novinka od
Vixa Games vydaná v spolupráci s
Games Operators a
PlayWay - ide o mix stratégie, survivalu a RPG prvkov, ktorý si berie inšpiráciu z filmov
Mad Max aj klasických postapokalyptických hier typu
Fallout. Už od prvých minút je jasné, že nepôjde o univerzálny „crowdpleaser“ – skôr o špecifickú chuťovku pre publikum, ktoré rado kombinuje taktické rozhodovanie s manažmentom zdrojov.
Hneď na začiatku si vyberáš medzi dvomi režimami kampane – Wanderer Mode ti umožní ukladať hru kedykoľvek, a tým činom riskovať len málo, zatiaľ čo Iron Road Mode ti hádže pod nohy tvrdé rozhodnutia, pretože jediný save slot zapisuje každú akciu bez možnosti návratu. A práve vtedy Dust Raiders ukazuje svoju najsilnejšiu stránku – pocit, že každé rozhodnutie v nehostinnom svete niečo znamená.
Ťažiskom hrateľnosti...
...je tvoj hlavný stroj - obrovské vozidlo, ktoré slúži ako mobilná pevnosť. Dá sa postupne vyzbrojiť a prispôsobiť podľa štýlu boja. Jedno hlavné delo, špeciálne zbrane, podporné vybavenie a dvojica členov posádky s pasívnymi bonusmi – to všetko ti umožňuje vytvoriť vlastný mix taktiky. V praxi to znamená, že môžeš staviť na brutálnu ofenzívu, rýchlosť alebo šetrnú spotrebu paliva. Grafická stránka síce nie je žiadny AAA štandard, ale výtvarné spracovanie púšte plnej ruín starého sveta dokáže navodiť správnu atmosféru.
Medzi bojmi sa zastavíš v enklávach, ktoré fungujú ako malé mestá. Nájdeš tu servis na opravu či doplnenie benzínu, obchodníkov s dynamickou ekonomikou, prístrešok na nábor posádky či dielňu plnú nových hračiek. Nástenka s prácičkami (job board) pridáva misie so štipkou „flavor textu“, čo dáva svetu autenticitu a pripomína stolové RPG. Nejde len o bezduché fetch questy, v ktorých musíš niečo získať a niekam doniesť – často musíš voliť medzi súcitom a chamtivosťou, čo ti pekne formuje vlastný postapokalyptický príbeh.
Samotné boje prebiehajú v reálnom čase s prvkami taktiky
Pohybuješ sa po mriežke, využívaš krytie aj špeciálne schopnosti. Zo začiatku pôsobia súboje napínavo a vyvážene, no neskôr, keď sa ti podarí nahromadiť lepšiu výbavu, vie gameplay skĺznuť do repetitívnosti. Na druhej strane, keď padneš, bolí to – strácaš posádku, zbrane aj zásoby, no stále máš šancu vyzdvihnúť svoje veci späť, podobne ako pri „bloodstain“ mechanike zo
Souls hier. Pomôže ti aj taktická pauza aka „zastavenie času“ pri súbojoch.
Dust Raiders nie je dokonalá hra – cítiť tu menší rozpočet, aj limity nezávislého štúdia. No zároveň je vidno, že autorský tím do projektu vložil kus srdca. Svet pôsobí drsne, rozhodnutia majú váhu a postupné budovanie konvoja má ten správny „hook“, ktorý ťa núti skúšať ďalšie a ďalšie jazdy do pustatiny. Ak očakávaš blockbuster štýlu
Assassin’s Creed, môže prísť sklamanie. Ak ti však stačí menšia, špecifická a drsná stratégia s nádychom Mad Maxa, Dust Raiders ti vie ponúknuť viac, než by sa na prvý pohľad zdalo.
My hodnotíme: