Heroes of Mount Dragon (recenzia)

V magickom svete Üna zmizla posledná Nebeská dračica a planéta je v chaose. Vy ako jeden z osmich drakmi „poznačených“ hrdinov (v čase recenzovania boli dostupní len štyria, ďalší štyria majú prísť po vydaní) sa musíte prebíjať hordami nepriateľov a pokúsiť sa obnoviť rovnováhu. Znie to možno hrozivo, no samotný príbeh nemá ambíciu nič hlbšie reflektovať – ide o dobrodružstvo šité na mieru mladému publiku, kde sa dôraz kladie na akciu, štýl a rýchle tempo, nie na emóciu či morálne dilemy. Vzhľadom na to, že ide o štart komerčne budovanej značky určenej primárne pre tínedžerov, je to do veľkej miery pochopiteľné – no zároveň to znamená, že z pohľadu dospelejšieho hráča hra pôsobí pomerne plytko.
Samotná hrateľnosť je postavená na základoch klasických 2D beat ‘em up hier. Vyberiete si postavu, bojujete v leveloch, kombinujete útoky, bloky, schopnosti, a sem-tam sa premeníte na draka (za každú postavu úplne rovnakého), aby ste protivníkom ukázali, kto je tu pán. Ovládanie je svižné a súboje sú prehľadné, ale po niekoľkých leveloch sa začína prejavovať istá monotónnosť – herné mechaniky sa až tak nevyvíjajú, nepriatelia sa síce menia vizuálne, no správanie ostáva podobné a výraznejšia stratégia v boji sa nevyžaduje. Hra stavila na tempo a efekty – a tie fungujú dobre, no len do chvíle, kým si nezačnete všímať, že obsahovo sa hra akoby krúti v kruhu.



Vizuálna stránka je rozhodne jedným z hlavných ťahákov. 2D ručne kreslené postavy a pozadia pôsobia sviežo a hravo, pričom v kombinácii s jemnými 3D efektmi dokážu oživiť každý level. Farby sú živé, animácie plynulé a vizuálne zmeny medzi jednotlivými svetmi dostatočne výrazné. Škoda len, že v niektorých momentoch – najmä počas multiplayerového chaosu – začína byť obraz prehustený a menej prehľadný.
Počas testovania však hra čelila aj niekoľkým technickým obmedzeniam. V čase recenzovania nebol online multiplayer aktívny, a teda možnosť zahrať si so spoluhráčom bola obmedzená len na lokálnu gaučovú kooperáciu (aj tá ni je stavaná pre klávesnicu vs ovládač, ale pre dva ovládače). To môže byť veľký problém pre hráčstvo, ktoré preferuje online režim – najmä pri hre, ktorá je na multiplayer jasne šitá. Až neskôr bol do hry cez patch pridaný Remote Play Together režim, ktorý funguje cez Steam, čo síce čiastočne dračí oheň hasí, no stále to nie je plnohodnoté riešenie.
Je škoda, že hra, ktorá stavia na tímovej kooperácii, neprišla so spoľahlivým sieťovým režimom hneď na štarte.
Kampaň obsahuje niekoľko úrovní, cez ktoré sa prebojujete v Adventure móde. Postupne si odomykáte nové schopnosti a vylepšenia (za XP). Nechýbajú ani rôzne prekliatia, ktoré vnášajú do boja zábavný chaos – súperov môžete zmenšiť, otočiť im ovládanie alebo ich dočasne premeniť na žaby. Tieto momenty majú komický potenciál, no pri častejšom používaní môžu pôsobiť skôr ako lacný trik na rozbitie rytmu hry. Okrem hlavného režimu ponúka hra aj súťažné bitky medzi hráčmi – ak však nemáte po ruke troch ďalších... chrlíte síru ako drak.
Audiovizuálny zážitok je na dobrej úrovni – hudobný sprievod podčiarkuje dynamiku súbojov, zvuky útokov a efektov sú čisté a nápadité, no celkovo soundtrack neponúka nič výnimočné, čo by vám ostalo v pamäti. Ešte je tu dokonca aj komentátor deja, respektíve herného progresu a občas je aj vtipný.



Nechýbajú animované scény medzi levelmi, ktoré formou jednoduchého komiksu posúvajú dej vpred. Ich cieľom je zjavne budovať svet franšízy a navodiť dojem širšieho univerza, no opäť platí, že skôr než epickosť pôsobia tieto momenty ako PR podklad pre budúce knihy, stolné hry a merch.
Heroes of Mount Dragon nie je zlá hra. Naopak, v rámci svojho žánru a veľkej konkurencie podobných titulov, ponúka celkom zábavnú akciu, dobre vyzerá a hrá sa svižne. Ale v súčasnom stave pôsobí ako produkt, ktorý sa viac sústredí na budovanie značky ako na samotnú hĺbku herného zážitku. Príbeh vás emocionálne nezasiahne, mechaniky nie sú nijako revolučné a bez spoluhráčov hra pomerne rýchlo stratí iskru.
Pre teenage dráčikov alebo rodinné hranie môže byť Heroes of Mount Dragon ideálnou voľbou – farebnou, zábavnou, nie príliš náročnou. Ak však patríte medzi hráčstvo, ktoré hľadá hlbší zážitok, výraznú variabilitu alebo skutočne silnú výpravu, možno sa budete musieť porozhliadnuť inde.
Najčítanejšie
Fantastická poviedka – 5. kolo 2025
B.T. Niromwell
Podpor scifi.sk 2 % z dane aj v roku 2023
Alexander Schneider
Fantastická poviedka pokračuje
B.T. Niromwell

Najčítanejšie
Fantastická poviedka – 5. kolo 2025
B.T. Niromwell
Podpor scifi.sk 2 % z dane aj v roku 2023
Alexander Schneider
Fantastická poviedka pokračuje
B.T. Niromwell

J. Freeman
Nothing.