Stepfordské paničky - recenzia

Možno niektorí z vás zablúdia do kina aj na tento film, a bez toho, aby ste o tom vedeli sa - tak ako ja - ocitnete vo vedecko-fantastickej komédii s príjemným obsadením. Či sa ale tento re-make filmu Stepfordské paničky z roku 1975 vydaril?
Stepfordské paničky sa na slovenskom trhu predávajú ako komédia, a veru málo ľudí vie, že tento film s takými hviezdami v hlavných úlohách ako sú Nicole Kidmanová, Glen Closevá alebo Bette Midlerová by sa skôr mal radiť medzi tvrdé science-fiction... veď tu ide o androidov!
Stepford Wives, The - Poster - Teaser Stepford Wives, The - Poster - Teaser
Stepford Wives, The - Poster Stepford Wives, The - Poster
Joanna Eberhard (Nicole Kidman) je svetoznáma producentka nových reality-shows v americkej televízii... jej šialené nápady ale privádzajú nielen bubáčiky do pokladnice televízie ale aj súdne spory minulých účastníkov jej šov na hlavy právneho oddelenia a tak sa manažment tohto média teda rozhodne, že milú Joannu pošle dolu vodou a dá jej kopačky (po anglicky: ružovú výplatnú pásku - pozn. autora). A tak sa teda naša milá hlavná hrdinka dostáva do hroznej depky a jedinou možnosťou, ako ju z nej dostať vidí jej manžel (Matthew Broderick) v odsťahovaní sa na "vidiek", napríklad do luxusného mestečka bohatých USA - Stepfordu. V tomto mestečku ale straší... nie naozaj samozrejme, ale tento dokonalý svet je vlastne dokonalý iba preto, lebo všetky manželky v Standforde sú dokonalé: dokonalo vyzerajú, dokonalo služobnícky sa k svojím mužom správajú, dokonalo im zdvíhajú golfové loptičky, dokonalo s nimi majú sex a dokonalo im z úst idú zelené bubáčiky, keď do nich strčíte kreditnú kartu. No nie je to dokonalý svet? Proti tejto "invázii" dokonalosti sa skepticky tvária iba tri "ženy" - Joanna, emancipovaná Bobbie (Bette Midler) a nádherne zženštelý Roger (Roger Bart). Postupne sa však aj Roger a Bobbie stávajú nechutné republikánsky konzervatívnymi a tak ostáva na Joanne, odkryť tento zákerný komplot a rozložiť sieť intríg manželov...
alebo za tým stojí niekto iný?
Stepford Wives, The - Claire a Mike ako perfektný pár Stepford Wives, The - Claire a Mike ako perfektný pár
Stepford Wives, The - Claire uvádza Joanna do Stepfordu Stepford Wives, The - Claire uvádza Joanna do Stepfordu
Stepford Wives, The - Joanna a Bobbie Stepford Wives, The - Joanna a Bobbie
Film obsahuje možno niekoľko výborných momentov: napríklad gymnastické cvičenia pre manželky založené na jednoduchých prácach v domácnosti zatiaľ čo sa k tomu ozýva Beethovenova Piata alebo moment, kedy sa naše hrdinské tri zakráda k jednému z domov, iba aby odhalilo aký neuveriteľný sex majú jeho obyvatelia... Napriek tomu film ako celok nevyznieva vôbec smiešne, skečov je plno, no humor sa z nich akosi vytratil. Chýbajú elementy, ktoré by film urobili pre diváka zaujímavým a individuálne príťažlivým (samozrejme, okrem postavy Rogera! *hehe*)... a tak sa teda prepadávame čím ďalej do nezáživnejších scén a dialógov. Koniec vyznieva plakatívne, vysí vo vyduchu, nevieme, či malo ísť o morálny podtón, absurdný moment alebo či to tvorcovia mysleli vôbec vážne.
Stepford Wives, The - Joanna ako TV producentka Stepford Wives, The - Joanna ako TV producentka
Stepford Wives, The - Joanna pečie Stepford Wives, The - Joanna pečie
Stepford Wives, The - Paničky Stepford Wives, The - Paničky
Herci to tiež berú dosť zľahka... jediná osoba na plátne, ktorá za niečo stojí je asi Bette Midlerová, ale to iba preto, lebo svoju postavu snáď vôbec neberie vážne. Matthew Broderick akosi posilnel (ale skôr na bruchu ako na iných partiách), a je rovnako strašný ako Christopher Walken či Glen Closeová, ktorá hrala lepšie aj v lepších komédiách ako je táto. Nicole Kidman je vynikajúca ako afektovaná televízna producentka - a teda by sme radšej videli túto časť jej života ako nezvládnutý výlet do Stepfordu.
Efekty sú podpriemerné (len aby tam niečo bolo), hudba vás ničím nepoznamená. Jedine kostýmy a make-up stoja za to, ale to len uvádzam z dôvodu, aby som aspoň niečo po toľkých negatívach mohol vyzdvihnúť. Čo už, veľa toho nezostalo...
Stepford Wives, The - Príprava kolied Stepford Wives, The - Príprava kolied
Stepford Wives, The - Spolok manželov Stepford Wives, The - Spolok manželov
Stepford Wives, The - Zhrozená Joanna Stepford Wives, The - Zhrozená Joanna
Ostáva nám teda nakoniec iba dúfať, aby film nemal toľko pokračovaní ako jeho predchodca zo sedemdesiatych rokov, ktorý sa dožil nielen "Návratu Stepfordských paničiek" a "Stepfordských detí" ale aj (ako inak) "Stepfordských manželov". Frankovi Ozovi sťa režisérovi odporúčame malý výlet na vidiek a vám naši milí čitatelia kvalitnejšie filmy ako tento.