Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn - recenzia

Hviezdne obsadený film, v ktorého centre stojí postava, ktorú si diváci a diváčky zamilovali vo filme Jednotka samovrahov (Suicide Squad). Po rozchode s Jokerom sa Harley Quinn snaží nájsť vo svete svoje nové miesto a spája sa s ďalšími unikátnymi ženami, aby zachránili ohrozené dievča, ale aj mesto Gotham, najznámejšiu metropolu sveta komiksov vydavateľstva DC Comics.
Rasťo L.
Počuli ste ten vtip o policajtovi, vtáčatku, psychoške a mafiánskej princeznej?
Vo filme Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn rozpráva hlavná hrdinka svoj prekvapivý príbeh tak, ako to vie len ona. Keď sa v Gothame jeho najnechutnejšie sebestredný zločinec Roman Sionis a jeho horlivá pravá ruka Zsasz zamerajú na dievča menom Cass, mesto počas jej hľadania okamžite prevrátia hore nohami. Cesty štyroch svojských žien - Harley, Huntress, Black Canary a Renee Montoya – sa pretnú a ony nemajú na výber. Musia sa spojiť, aby zločinca porazili.
Birds of Prey - Trailer - Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn Disclaimer
Rovnako ako minuloročný „Joker“, aj „Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn” (áno tak sa film v skutočnosti volá) sú úprimné vo svojom príklone k nihilizmu, ale nesúhlasia s dôsledkami z toho vyplývajúcimi. Kým na Oskara nominovaný Joker veľmi dobre fungoval aj bez podrobnej znalosti DC univerza a komixový aspekt bol prakticky zanedbateľný, tak tento film je cvičením v lichôtkach fanúšikom a s hodnotením “nevhodný pre maloletých do 15 rokov” umožňuje publiku pobaviť sa na hlučnej, hektickej a bežným konvenciám sa vymykajúcej zábave založenej na DC komiksoch.
Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn - Harley a jej miláčik
Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn - Harley a jej miláčik / Zdroj Disclaimer
Harley Quinn hrá, tak isto ako v „Suicide Squad“ Margot Robbie a využíva usilovný prístup a bohatú dôveru vo svoje vlastné kúzlo. Jej bývalý bývalý priateľ Joker, a aj keď je často spomínaný, sa nikdy neukáže, a tak povinnosti zloducha preberá gothamský miliardár Roman Sionis (Ewan McGregor). On a jeho hlavný prisluhovač Zsazs (Chris Messina) sú nebezpeční sadisti, ktorí radi odrežú tvár každému, kto skríži ich cesty. Harley sa nedobrovoľne pripojí k tejto skupinke a keď sa ukáže, že už nemá imunitu, ktorú jej dával jej vzťah s Jokerom, tak sa jej môže Roman podľa vlastnej vôle zbaviť. Samozrejme tak ako by sme mohli očakávať od filmu s názvom „Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn“ (Čím viac to hovoríte, tým menší zmysel má.) bude to oveľa komplikovanejšie. Dej je poháňaný Harleyiným hyperaktívnym rozprávaním, kľukatými odbočkami v čase a priestore ktoré vypĺňajú aj vedľajšie príbehy jej zatiaľ neznámych dravých teda vlastne nočných vtákov.
Birds of Prey - Vtáky Noci
Birds of Prey - Vtáky Noci / Zdroj Disclaimer
Medzi ne patrí Cassandra Cain (Ella Jay Basco) mladá vreckárka; Helena Bertinelli (Mary Elizabeth Winstead) ktorá chce byť známa ako Huntress, ale ktorá je obyčajne označovaná ako Vrah s kušou (z pochopiteľných dôvodov) a Dinah Lance (Jurnee Smollett-Bell) speváčka v nočnom klube Sionis. Na druhej strane zákona je Renee Montoya (Rosie Perez), detektívka z Gothamu tvrdá ako skala, znechutená sledovaním ako si jej priemerní mužskí kolegovia privlastňujú jej úspechy a získavajú za ne povýšenia. Keby Renee Montoya mala mať samostatný film v štýle noir detektívky nemuselo by to byť vôbec zlé, ale toto je Harleyina show ktorá funguje na podivnej zmesi spravodlivosti a agresie, ktorá okamžite prijíma a neutralizuje tóny ženského hnevu a semi-feministickej solidarity, ktoré sa rýchlo stali filmovými klišé. Tento pocit potvrdzujú aj hudobné narážky, ako napríklad „Black Betty“ a „Barracuda“. Občas sa však do centra pozornosti dostáva aj zúrivá, štiepená kritika mužských nárokov a čo je ešte horšie, Sionisova krutosť, ktorá aj keď je rozhodne mizogynistická, sa rozplýva do vtipnej bezútešnosti.
Birds of Prey - Harley a Zsazs Harley a Zsazs
Birds of Prey - Harley a Zsazs / Zdroj Disclaimer
Jediná vec, ktorej sa sa Vtáky noci a fantastický prerod jednej Harley Quinn obávajú, je že budú brané vážne, čo z nich robí protiklad oproti „Jokerovi“ a proti vážnej vážnosti iných produktov DC. Nálada hravej nepríjemnosti však pôsobí skôr ako by bola nútená namiesto uvoľnenej a tiež ako výsledok starostlivého zapisovania si poznámok pri opakovanom sledovaní filmu Deadpool.
P.S.: Hyena vyzerá byť veľmi chutný domáci miláčik.
Hodnotenie scifi.sk: 2/5
Originálny názov: Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn)
Krajina pôvodu: USA
Rok výroby: 2020
Žáner: akčný, dobrodružný
Dĺžka: 108 min
Odporúčaná prístupnosť: tento film je nevhodný pre maloletých do 15 rokov
Réžia: Cathy Yan
Scenár: Christina Hodson
Kamera: Matthew Libatique
Hrajú: Margot Robbie, Mary Elizabeth Winstead, Jurnee Smollett-Bell, Rosie Perez, Ewan McGregor, Ella Jay Basco, Judy Kain, Chris Messina, Charlene Amoia, Derek Wilson, Steven Williams, Ali Wong, Matthew Willig, Greice Santo, Eddie Alfano

Rasťo L.

Rasťo L.
Fanúšik scifi, fantasy a dobrej hudby.