Deadman Wonderland - recenzia

Spojme si väzenie so zábavným parkom, bojom o život a litrami krvi, ktoré nesmú chýbať v žiadnom akčnom anime. Potom pridajme štipku nadprirodzených schopností a vznikne nám Deadman Wonderland – väzenie, v ktorom to, či spadne mydlo na zem, je ten najmenší problém, ktorý väzňov trápi.
Deadman Wonderland - Deadman Wonderland
Deadman Wonderland - Deadman Wonderland Disclaimer
Dej Deadman Wonderland je založený na rovnomennej mange. Igaraši Ganta je bežný študent do dňa, keď muž v červenom zabije všetkých jeho spolužiakov. Ganta ako jediný prežije, je považovaný za vinného, prečo ho následne odsúdia na smrť a zavrú súkromného väzenia. Toto väzenie vzniklo po tom, čo Tokio zničilo silné zemetrasenie a jeho úlohou je získať prostriedky na obnovu metropoly. Pre verejnosť je Deadman Wonderland zábavný park, v ktorom pracujú odsúdení a tým si odpykávajú svoj trest. Pre samotných väzňov je to však miesto, kde smrť číha na každom kroku.
Deadman Wonderland - Muž v červenom
Deadman Wonderland - Muž v červenom Disclaimer
O zvrátenej stránke tohto miesta sa dozvedá Ganta hneď po príchode. Každému väzňovi je okolo krku pripnutý obojok, ktorý do tela vypúšťa jed. Aby väzni nezomreli, musia plniť rôzne úlohy, pracovať na atrakciách, súťažiť a bojovať v gladiátorských súbojoch. Čo sa návštevníkom Deadman Wonderland zdá ako zábavná šou s kopou efektov, sú v skutočnosti kúsky tiel a litre krvi menej šťastných väzňov.
Nášmu hrdinovi, ktorý je psychicky zničený po masakre, ktorý prežil, to rozhodne neprospieva a miestami sa zdá, že nemá chuť o svoj život bojovať. Stretáva však to, čo každý mužský anime hrdina potrebuje - záhadné dievča, Širo. Tá mu chce pomôcť prežiť. Navyše Ganta zisťuje, že Deadman Wonderland skrýva oveľa hrozivejšie tajomstvo, než hry o život. Väznica totiž schováva ľudí so zvláštnymi schopnosťami a kolujú tu chýry o Mužovi v červenom.
Deadman Wonderland - Ganta Igaraši
Deadman Wonderland - Ganta Igaraši Disclaimer
Prostredie väznice a každodenný boj väzňov o život je najsilnejšou stránkou tohto anime. Animácia je na vysokej úrovni. Rýchla akcia a pohyby postáv sú plynulé a spolu s efektami tvoria skvelý vizuálny zážitok. Ten je doplnený kvalitným soundtrackom, ktorý obsahuje ako metalové skladby, tak aj pomalé klavírne tóny, keď si to dej vyžaduje. Vidno, že štúdio Manglobe si dalo záležať na tom, aby ulahodili oku a uchu diváka. Seriál však zaostáva po ostatných stránkach.
Deadman Wonderland - vitajte v pekle
Deadman Wonderland - vitajte v pekle Disclaimer
Hlavným problémom sú postavy a dej. Hlavný hrdina je troska, mentálne na dne. Nemá chuť bojovať o svoj život, chce zomrieť, ale keď sa ocitne v probléme, zistí, že chce žiť. Nájde v sebe chuť bojovať a problém prekoná. To by nebolo až také negatívum, v mnohých anime seriáloch v sebe hrdina nájde silu práve v takýchto situáciách. Ale v Deadman Wonderland sa divákovi zdá, že Ganta je na dne neustále. Položí sa takmer pred každým problémom, potom sa vzchopí a problém prekoná, potom zas padne na kolená a tak to ide stále dookola. V anime je predstavených aj mnoho iných, zaujímavých postáv, avšak málo z nich dostane priestor na rozvoj. Občas divák zistí niečo málo o ich motívoch a minulosti, ale väčšinou je v popredí iba akcia. Tá je kvalitná a dokáže zakryť nedostatky, ale nie úplne. Jedným z dôvodov, prečo dej takto zaostáva, je to, že predloha v čase vysielania anime nebola dokončená a tak môžeme očakávať, že anime sa dočká aj druhej série. Avšak zatiaľ nič nenapovedá tomu, že by mali byť nasledujúce časti po dejovej stránke výrazne kvalitnejšie.
Deadman Wonderland - Širo a Ganta - väzenie dáva priestor na zaujímavé stretnutia
Deadman Wonderland - Širo a Ganta - väzenie dáva priestor na zaujímavé stretnutia Disclaimer
Deadman Wonderland je určený predovšetkým tým, ktorí si chcú užiť pohľad na skvelé akčné scény. Pokiaľ vás nezaujíma nejaký hlboký dej a hĺbkovo prepracované postavy, ale radšej sa pozeráte na litre krvi, súboje o život a radi vidíte občas nejakú postavu zomrieť, tento titul je pre vás. V opačnom prípade môžete byť pri sledovaní sklamaní.
Názov: Deadman Wonderland
Žáner: akčné sci-fi
Réžia: Kóičiró Hacumi