Oneskorená recenzia: Anarchy Online

Anarchy Online je legenda. Už od roku 2001, kedy ju Funcom vydali (keby ste nebodaj nevedeli, čo sú zač, tak majú na svedomí Age of Conan). Hra sa odohráva v ďalekej, ale fakt ďalekej budúcnosti. Predsa len, rok 29 475 by som si asi ani nevedel zapamätať.
oneshock
No a v tejto budúcnosti je vlastne všetko rovnaké ako v prítomnosti – sú tu dve navzájom súperiace frakcie (Omi-Tek a Clan) a jedna neutrálna s príznačným názvom – Neutrals. Z nich má ale človek pocit, že ich neutralita spočíva v naplnení frázy „nerobím rozdiely, každého neznášam rovnako.“ Ale, závisí od hráča k hráčovi...
Celé je to zastrešené svetom planéty Rubi-ka, kde sa bojuje o moc, prestíž, lásku a hlavne o zdroj bohatstava, ktorým je surovina „notu“.
Anarchy Online v sebe zhŕňa klasické rysy klasických MMORPG, čiže si zvolíme rasu, postavu, povolanie a questíme a hasíme sa s ostatnými v PvP súbojoch. Rasy sa v tejto hre označujú ako „breeds“ a ich výber do značnej miery ovplyvňuje (ale nedeterminuje) povolanie, alebo v kontexte hry skôr profesiu. To v praxi znamená, že vybrať si môžeme RPG archetypálnu predlohu tanku – Atroxa (mimochodom ako jediný bez určenia rodu, proste taký androgýn), ktorý sa vyznačuje vysokou úrovňou staminy a sily. Nasledujúc stereotypy RPG postáv tu figurujú i Opifex reprezentujúci zlodejov (thief), resp. rogue-a oplývajúci agilitou a vlastnosťou zvanou „sense“ (zvyšuje citlivosť, pozornosť a schopnosť sústredenia sa, proste všetko, čo potrebujeme na špehovanie alebo strieľanie ďalekonosnými zbraňami). Aké by to bolo RdPG, hoc´aj scifi, keby sme si nemohli zvoliť mága. Tých tu zastupuje entita zvaná Nanomage. A napokon Homo Solitus – typický ľudia, akási zmiešanina všetkých ostatných rás.
Profesie sčasti kopírujú klasické MMORPG klišé, takže tu nájdeme doktora, dobrodruha, či klasického vojaka. Ale stretneme sa aj s pomerne netradičnými povolaniami, ako napr. „fixer“ či byrokrat. Kompletný zoznam aj s popisom nájdete na Wiki ku hre Wiki ku hre.
V čom je hra unikátna, to je podpora. Ani po 12 rokoch neprestávajú vychádzať updates, nehovoriac o fakte, že hra vznikla v čase, kedy o WoW ešte nikto ani nechyroval, no dobre, tak chyroval, ale aj tak... (to sa však podpísalo na grafike, ale momentálne sa testuje nový engine nový engine, ktorý hru „oblečie“ do príťažlivejšieho šatu). Navyše sa jej celkom úspešne darí obchádzať fantasy stereotypy už len tým, že hra nie je fantasy. Je síce pravda, že narazíte na viacero styčných bodov, ale rozsiahlosť sveta, rozmanitosť kombinácií pri vývoji postavy (do 220 úrovne je naozaj čo robiť) tieto body úspešne prekrývajú. Však si to vyskúšajte, Anarchy Online je „free-to-play“, klienta nájdete napríklad na tejto stránke tejto stránke medzi ostatnými MMO hrami MMO hrami.
A na záver už len drobnosť. Započúvajte sa do hudby. Je fakt viac ako podarená.

oneshock

oneshock