EPIZÓDA: Hollywoodsky šéf (Hollywood A.D.)
PLOT
Mulder a Scullyová sa dostávajú na filmové plátno.

Minirecenzia:

Ak chceš hodnotiť sfdb, musíš byť prihlásený
SYNOPSIA / OBSAH
Vidíme, ako cez cintorín beží herec Garry Shandling, kým spoza chrbáta sa mu ozýva hlas iného muža, ktorý naňho kričí "Vzdaj to, Mulder!" Tento muž, CSP, povie "Mulderovi", aby mu odovzdal Lazarovu misu a on potom za výmenu prepustí "Scullyovú", ktorú zajal a ktorú hrá herečka Téa Leoniová. CSP je zhrozený, keď "Mulder" zodvihne Lazarovu misu nad svoju hlavu a pohrozí, že ju rozbije o zem a premení zombíkov, ktorí sa pod dozorom CSP zhromaždili všade okolo, späť na nehybné mŕtvoly. "Mulder" vyhodí Lazarovu misu do vzduchu a on a "Scullyová" sa skotúľajú dolu kopcom a pristanú v rakve. Tam sa "Mulder" "Scullyovej" prizná, že ju miluje. Potom si uvedomíme, že to, čo sledujeme je film. Mulder, Scullyová a Skinner sedia v obecenstve a pozerajú sa na film spolu s nami. Mulder a Scullyová sú zhrození z toho, ako ich vyobrazili na filmovom plátne, kým Skinner sa tomu čo videl na plátne len pousmeje.
O 18 mesiacov skôr. Mulder, Scullyová a Skinner rozoberajú podrobnosti prípadu, v ktorom v krypte pod kostolom kardinála O'Fallona vybuchla bomba. Všetko sleduje Wayne Federman, hollywoodsky scenárista a Skinnerov starý priateľ z vysokej školy, pričom si všetko zaznamenána na magnetofón, lebo sa chystá napísať film o FBI. Mulder z jeho prítomnosti nie je nadšený, ale Skinner mu oznamuje, že Federman bude prítomný pri vyšetrovaní prípadu a Mulder mu má byť nápomocný. Federman sprevádza Muldera, keď ten odchádza za kardinálom O'Fallonom, kým Scullyová urobí potrebné papierovanie. Kardinál im povie, že v krypte, ktorá vybuchla sa nachádzalo množstvo relikvií a Mulder si preto myslí, že ide o teroristický akt. V krypte všetci začujú zvoniť mobilný telefón, ale ten nepatrí nikomu z nich a Mulder spolu so zvoniacim telefónom pod skalami objaví i telo človeka. Vysvitne, že ide o Micaha Hoffmana, ostrieľaného aktivistu. Scullyová sa pripojí k Mulderovi a Federmanovi a spolu odchádzajú do Hoffmanovho príbytku, kde narazia na dieľnu na výrobu bômb. Hoffman bol majstrom v hrnčiarstve a kaligrafii a zdá sa, že falšoval rôzne náboženské dokumenty. Trojica objaví nedokončené evanjelium a materiály súvisiace s činmi Krista po jeho znovuzrodení. Keď sa Mulder a Federman vrátia do krypty, objavia ďalšiu kópiu evanjelia, ktorá je však vo O'Fallonovom vlastníctve. Federman obdrží telefonický hovor a odchádza a pri odchode uvidí kosti a časti ľudskej kostry, ktoré akoby tancovali na zemi. Federman upustí svoju baterku a zdesene vidí, ako sa po nej načiahne kostnatá ruka a vezme ju preč.
Neskôr Scullyová povie Federmanovi, že tanec bol jednoducho výplodom jeho bujnej fantázie. Federman je pripravený odísť a začať písať film a agentom povie, že obaja sú smiešni. Je zjavné, že ho udalosť v krypte vyviedla z rovnováhy. Po jeho vítanom odchode Scullyová Mulderovi povie, že historka z krypty jej pripomína príbeh o Lazarovej mise, ktorý počula z úst mníšky, keď bola ešte malá. Mníška povedala, že keď Ježiš kriesil muža, ktorý sa menom volal Lazar z mŕtvych, v tom istom čase neďaleko istá hrnčiarka vyrábala misu a tak sa Kristove slová pri výrobe misy zaznamenali na misu a stále predstavujú magickú formulku, ako oživiť mŕtveho. Scullyová hlinenú misu, ktorú našli v Hoffmanovom príbytku ukáže Chuckovi Burksovi, ktorý agentom pomáha v prípadoch súvisiacich so starými kultúrami alebo paranormálnom. Pomocou prístroja, ktorý detekuje vibrácie zisťujú, že misa produkuje záhadný zvukový tón. O'Fallon Mulderovi povie, že veril tomu, že pamiatky, ktoré mu Hoffman predal boli skutočné. Odkúpil ich od neho preto, aby ich ukryl pred svetom, pretože rozprávajú o kapitole Kristovho života, ktorú cirkev neuznáva za autentickú. O'Fallon vedel, že v mene svojej viery mal dokumenty zničiť, ale nedokázal to. Mulder si však myslí, že to O'Fallon poviedol Hoffmana a teraz je hlavným podozrivým z Hoffmanovej vraždy. Požiada Scullyovú, aby urobila na Hoffmanovom tele pitvu, lebo si myslí, že Hoffman bol v čase, keď ho umiestnili do krypty už dávno mŕtvy. Federman volá Mulderovi priamo z Kalifornie, aby sa ho opýtal, kto chce, aby ho vo filme hral. Informuje Muldera, že plán je taký, že Muldera bude hrať Garry Shandling a Scullyovú Téa Leoniová. Zatiaľ Scullyová vykoná pitvu. Na moment sa zdá, že Hoffman vstal z mŕtvych, Scullyová je zdesená a pýta sa ho, kto je a Hoffman jej odpovedá "som kto som", no Scullyová upustí skalpel, zohne sa, aby ho zodvihla, ale keď sa znovu pozrie pred seba, Hoffman leží mŕtvy na stole.
Do márnice prichádza Mulder a Scullyová mu povie, že v Hoffmanovom žalúdku našla víno a jed a že je pravdepodobné, že Hoffmana otrávil práve O'Fallon. Agenti prichádzajú do kostola, kde sa práve koná kázeň. Scullyová požiada Muldera, aby počkali, kým sa kázeň neskončí. Mulder sleduje kázeň O'Fallona, zatiaľ čo Scullyová podíde k postave ukrižovaného Ježiša Krista v životnej veľkosti. Prežehná sa a kľakne si, aby sa pomodlila. Keď sa znovu pozrie na Kristovu postavu, na moment na kríži uvidí ukrižovaného Hoffmana. Pozrie sa na Muldera, ktorý stojí opodiaľ, ale ten nič nevidel. Scullyová pristúpi k Mulderovi a obaja sa chystajú zatknúť O'Fallona, keď vtom do kostola vkročí živý a zdravý Hoffman. Skinner doslova zúri. Je nahnevaný na agentov kvôli tomu, že zle identifikovali telo. O'Fallon sa môže sťažovať a celý prípad sa ľahko môže dostať k súdu, pričom FBI bude stáť na strane obžalovaného. Obaja agenti dostanú dočasné voľno a prípad im vezmú z rúk. Medzitým Chuck Burks zistil niečo zaujímavé. Zvuk, ktorý vydáva misa je v skutočnosti starodávny aramejský jazyk, ktorým niekto prikazuje človeku, aby vstal z mŕtvych. Mulder a Scullyová sa porozprávajú s Hoffmanom. Hoffman mal na výber. Buď pôjde na právnickú školu, alebo bude pokračovať v boji proti systému tak, že bude vyrábať falošné historické dokumenty. Tvrdí, že sa zameral práve na O'Fallona kvôli jeho pohľadu na tento svet. O'Fallon totižto podľa Hoffmana verí v Boha, ale neverí v človeka a jeho schopnosť meniť svet okolo seba a v slobodu. Hoffman podrobne študoval celý Kristov život a stalo sa mu niečo veľmi zvláštne. Nastal obrat. Prestal napodobňovať Krista --- ale akoby sa ním skutočne stal. Vyhodil kryptu do povetria preto, lebo bola plná lží --- bola plná falošných pamiatok, ktoré Hoffman vytvoril v minulosti vtedy, keď bol nevedomo fascinovaný životom a osobnosťou Ježiša Krista. Mulder sa ho pýta, ako je možné, že pri tele neznámeho mŕtveho muža v krypte sa našiel Hoffmanov mobilný telefón. Hoffman odpovedá "Božie skutky sú vždy zahalené rúškom tajomstva." Neskôr Scullyová navštívi Muldera v jeho byte. Mulder premýšľa o prípade a Scullyová zvažuje možnosť, že Hoffman naozaj môže byť Kristom. Zamýšľa sa nad tým, či skutočná viera neznamená isté pomiatnutie sa. Obaja súhlasia s Federmanovou ponukou ísť do Hollywoodu a pozrieť sa na natáčanie filmu o nich vzhľadom k tomu, že obaja majú načas voľno.
Prichádzajú na pľac práve vo chvíli, keď sa točí scéna na cintoríne, ktorú sme videli v úvode epizódy. Spoznávajú sa s Garrym Shandlingom a Téou Leoniovou. Kým Scullyová pred Téou demonštruje, ako sa má správne utekať vo vysokých podpätkoch, Mulder dáva Shandlingovi nejaké tipy ohľadom šatníku. Neskôr si Mulder a Scullyová obaja dajú bublinkovú kúpeľ --- oddelene samozrejme --- i keď z nášho uhlu pohľadu diváka sa to môže zdať inak. Zamýšľajú sa nad tým, čo by asi tak urobil mŕtvy človek, keby znovu ožil. Mulder si myslí, že by urobil všetko to, čo mu mohlo ako mŕtvemu chýbať: začal by jesť, piť, tancovať a bol by šťastný. Mulderovi sa na druhej linke ozve Skinner a ospravedlní sa mu za to, ako naňho v práci nakričal. Povie, že je v rovnakom hoteli a vo svojej vlastnej vani. Povie, že Federman mu zaistil miesto pomocného producenta pri výrobe filmu za jeho pomoc pri zháňaní materiálov pre film.
Na premiére filmu Mulder a Scullyová vidia, ako sa "Mulder" prizná "Scullyovej", že ju miluje --- a "Scullyová" sa prizná "Mulderovi", že miluje ich šéfa --- "Skinnera"! Naštvaný Mulder opúšťa kino, odchádza na cintorín a je popcorn. Tam ho nájde Scullyová a povie mu, čo sa stalo --- Hoffmana zabil O'Fallon, ktorý sa potom sám obesil. Mulder tvrdí, že muži predstavovali Ježiša a Judáša. Muldera trápi to, že kvôli filmu obaja agenti upadnú do zabudnutia. Scullyová pripúšťa, že film je nechutný, lebo z reálnych ľudí robí len akési karikatúry. Mulderovi je ľúto to, že mŕtvi ľudia už navždy zostanú mŕtvi a nemôžu vyjadriť svoj nesúhlas vtedy, keď o nich niekto povie nepravdu. Scullyová je presvedčená, že mŕtvym je to jedno, ale tu žiadni mŕtvi nie sú, lebo ide iba o filmový cintorín, nie skutočný. "Mŕtvi sú všade," reaguje Mulder. Ona mu povie, že Skinner bol filmom taký nadšený, že na tento večer dal Scullyovej kreditnú kartu FBI. Mulder a Scullyová so smiechom opúšťajú cintorín.
Mulder tam nechá misu, z ktorej jedol popcorn a počujeme, ako misa produkuje záhadný zvuk, presne ako Lazarova misa. Potom vidíme, ako sa zo zeme začnú vynárať telá zmŕtvychvstaných a začnú tancovať a zabávať sa. Toto je prvá vec, ktorú urobí človek, ktorý práve vstal z mŕtvych.