Spider-Man: Homecoming - Recenzia

Do kín sa na pavúčich vláknach spustil Spider-Man v zosobnení Toma Hollanda, ktorí čelí nielen vlastným hormónom ale aj ambíciám stať sa jedným zo superhrdinov. Facit: Marvel vo svojom najlepšom šate!
Culter
Spider-Man: Homecoming - Reklamné - Banner 1
Spider-Man: Homecoming - Reklamné - Banner 1 / Zdroj Disclaimer
Spájdrmen, Spájdrmen, skočil na kontajner... V skutočnosti sa to spieva: „Spider-Man, Spider-Man, does whatever a spider can,“ ale nám to s deťmi vychádza takto. Presne tieto slová duneli v aute pri našom tripe do kina na nového Spíďa, ktorý sa vracia domov. Slovné spojenie Homecoming nás vrátilo do Civil War a čo sa dialo, keď Pítr Párkr po boji prikvitol späť, k svojej tetuške May. Výborne zvládnutý návrat k filmu, kde sme ho mali možnosť spoznať, vysvetľuje, ako sa dostal k obleku, aj to, že ho Tony Stark nepovažuje za rovnocenného parťáka.
Spider-Man: Homecoming - Trailer - 3. verzia Disclaimer
Čo už, škola volá a tentoraz je Peter Parker pätnásťročný študent strednej školy a inak mimoriadne nadaný chlapec. Okrem problémov v láske sa mladík celý film túži stať plnoprávnym Avengerom. Tony Stark ho, na oplátku, celý film odmieta. New Yorkská a predovšetkým Sokovijská skaza ho skrátka zmenila. Lenže po uliciach sa rozmáha zločin, na ktorý Ironman nemá čas, a to je práve parketa pre teenagera uhryznutého pavúkom. A tak rozohráva jednu akciu za druhou, pri ktorej spôsobujú jeho protivníci (s jeho nemalou pomocou) čoraz väčšiu skazu.
Spider-Man: Homecoming - Scéna - Peter Parker je Spider-Man
Spider-Man: Homecoming - Scéna - Peter Parker je Spider-Man / Zdroj Disclaimer
Môj prvý kontakt so Spider-Manom bol skôr animovaný ako komiksový, a tak som tých filmových porovnával práve s ním. Tobey Maguire mi liezol na nervy čím ďalej, tým viac a totálne u mňa prepadol, keď dal v trojke Mary Jane facku. Toto by Spíďo svojej kočke nikdy neurobil, aj keby sa naňho nalepilo milión Venomov. Andrew Garfield zas skoro celý film vyzeral, že sa rozplače. Konečne až Tom Holland naplnil moje predstavy teenagera zmietaného hormónmi, vlastnými schopnosťami a snahou stať sa superhrdinom. Robí veľa chýb, ale s gráciou sa oklepe. Je vtipný práve tak akurát. Je to zmätkár, ale oceľovo zásadový. A má nerdovského parťáka, ktorý ho výborne dopĺňa.
Spider-Man: Homecoming - Scéna - Peter zachraňuje rozpadajúci sa trajekt
Spider-Man: Homecoming - Scéna - Peter zachraňuje rozpadajúci sa trajekt / Zdroj Disclaimer
Keď si film spätne premietnem, nenachádzam v ňom slabinu. Skôr naopak. Robert Downey Jr. vždy, keď sa objaví, okamžite ovládne celé plátno. Michael Keaton sa stal najlepším záporákom všetkých Marvelovských filmov, až je mi ľúto, že si takýto kaliber vystrieľali už teraz a nie niekde vo Vojne Nekonečna. Jeho Sup vzbudzuje hrôzu s maskou aj bez nej. Hlavne bez nej. Vulturova tvár je plná vrások a tie sú zaplnené šialenstvom a potláčanou agresivitou. V duchu som tlieskal. Bonusom boli video vstupy Kapitána Ameriku a reakcie telocvikára na ne.
Spider-Man: Homecoming - Scéna - Tony Stark vedie Petra v jeho prvých krokoch
Spider-Man: Homecoming - Scéna - Tony Stark vedie Petra v jeho prvých krokoch / Zdroj Disclaimer
Pevná ruka Marvelu ani tento raz nepopustila podlezenie nastavenej latky a Spider-man: Homecoming bola parádna jazda od Á po Zet. Pre mňa zatiaľ najlepší film roka.