EPIZÓDA: Strelec v prvej osobe (First Person Shooter)
PLOT
Mulder a Scullyová spolu s Osamelými strelcami odhaľujú tajomné zákutia svetu virtuálnej reality.

Minirecenzia:

Ak chceš hodnotiť sfdb, musíš byť prihlásený
SYNOPSIA / OBSAH
Traja muži odetí v špeciálnym ochranných odevoch a s futuristickými zbraňami v rukách sa pripravujú na boj. Ide však len o súboj vo svete virtuálnej reality. Otvorí sa brána a muži sa vyrútia na ulicu, kde ich napadne gang motorkárov. Muži začnú páliť zo zbraní a motorky začnú jedna za druhou vybuchovať. Zatiaľ v kontrolnej riadiacej miestnosti kontrolóri Ivan a Phoebe sledujú monitor počítača a kontrolujú vitálne funkcie troch bojovníkov. Na troch mužov spustia paľbu nepriateľní bojovníci z okien susednej budovy. Jeden muž je zasiahnutý a jeden z trojice sa ocitne v suteréne budovy, kde sa stretáva so ženou odetou do dráždivej čiernej súpravy, ktorá viac častí jej tela odhaľuje ako zakrýva. Žena chodí na vysokých podpätkoch. Mužovi sa predstaví ako Maitreya a hovorí, že toto je jej hra. Jej dlaň sa zmení na pištoľ a ňou muža zastrelí.
Neskôr Mulder a Scullyová prichádzajú do ústredia spoločnosti FPS. Potom, ako prejdú cez dôkladné bezpečnostné opatrenia sa dozvedáme, že FPS znamená "First Person Shooter" (Rodený strelec). Je to videohra, ktorá navodzuje virtuálnu realitu, v ktorej žijú virtuálne postavy. Mulder a Scullyová sa stretávajú s Osamelými strelcami, ktorí sú konzultantmi spoločnosti FPS. Agenti sa dozvedajú, že sa stala nehoda --- našlo sa mŕtve telo muža, ktorého niekto zastrelil. Jediné zbrane, ktoré sa vyskytujú v blízkom okolí sú zbrane vo virtuálnej realite --- a tie predsa v skutočnej realite nefungujú. Mulder si prehliadne záznam hry, ale nie je na ňom nič výnimočné. Keď však skupinka záznam prevedie na drôtený model, vnútri komplexu sa objaví žena, ktorá stojí nad telom mŕtveho hráča so zbraňou v ruke. Mulder si na tlačiarni vytlačí jej podobizeň a spolu so Scullyovou o jej podobe informujú políciu napriek nesúhlasu tvorcu hry Ivana, ktorý neakceptuje nič, čo by mu zabránilo v úspešnom predaji hry, ktorá by sa mala predávať už od budúceho týždňa. V budove spoločnosti FPS sa objaví Darryl Musashi, hráč videohier uznávaný vo svojom obore ako špičkový znalec, jeho hráčske schopnosti využila v minulosti i CIA. Skupinka z kontrolnej miestnosti sleduje, ako hráč vstúpi do hry. Prichádzajú motorkári a napadnú ho, ale hráč sa ich bez problémov zbaví a vstúpi do suterénu, kde sa stretne s Maitreyou, ktorá má tentoraz na sebe iný odev. Maitreya ho napadne, pričom mu mečom odsekne ruky a následne ho mečom zabije.
Scullyová vykoná pitvu na prvom mŕtvom mužovi. V jeho tele nie sú žiadne stopy po projektyle. Scullyová si myslí, že oblek, elektronický simulátor, ktorý mal muž na sebe, je zbytočným prepychom vzhľadom k "stupídnej hre", ktorú hral, ale Mulder a Osamelí strelci majú iný názor. Oni sa pri pomyslení na hru stávajú malými chlapcami s túžbou ničiť všetko, čo sa im pripletie do cesty. Kancelária šerifa z Los Angeles čoskoro upovedomí Muldera o tom, že zadržali podozrivú, ktorej opis sa zhoduje s opisom Maitreyi. Je to vášnivá brunetka, ktorá si hovorí Jade Blue. Našli ju pred striptízovým klubom. Mrštne sa vyhýba všetkým otázkam ohľadom FPS. Mulder jej ukáže obrázok Maitreyi, ktorá vyzerá presne ako ona. Jade Blue hovorí, že istá lekárska spoločnosť jej zaplatila za to, že si mohli zoscanovať jej telo. Naspäť v spoločnosti FPS Ivan rokuje spolu s mužmi, ktorí mali zaistiť predaj jeho hry a Ivan sa ich snaží presvedčiť, aby od zmluvy neustúpili. Scullyová si myslí, že práve Ivan zoscanoval Jade Blue. Na monitore počítača vidíme Osamelých strelcov, ktorí testujú hru, ale náhle sa z ničoho nič bez vlastného pričinenia ocitnú v hre. Program beží sám od seba. Majú problémy, preto sa Mulder rýchlo oblečie a vstúpi do hry, kde zisťuje, že Byersa niekto postrelil, ale bude v poriadku. Mulder uvidí Maitreyiu a napriek opačnému názoru Osamelých strelcov ju sleduje do suterénu, kde sa k nemu Maitreyia priblíži odetá ako ninja s mečom v ruke. Osamelí strelci počujú, ako Mulder vypáli zo zbrane, ale keď mu bežia na pomoc, hra sa náhle skončí a Strelci nevedia, kam sa Mulder podel.
Zatiaľ v kontrolnej miestnosti Phoebe stále číta Mulderovu telemetriu napriek tomu, že nevedia, kde je. Je stále nažive, lebo nedokážu ho lokalizovať. Naspäť v hre sa Mulder prebudí a nájde meč, avšak nie Maitreyiu. Vráti sa na uličku medzi budovami. Maitreyiu tam síce nájde, ale uvidí ju len na okamih, Maitreyia je čoskoro preč. Ivan sa vracia zo stretnutia z finančníkmi a hovorí, že FBI vyšetrujúca nevysvetlenú smrť bude pre neho a firmu predstavovať úžasný marketingový materiál. Vyplynie, že Phoebe poznala Jade Blue. To Phoebe v počítači stvorila Maitreyiu, keď pracovala na svojej vlastnej hre. Phoebe sa topila v testosterónoch a mala problémy, preto je Maitreyia všetkým tým, čím Phoebe nemohla byť a nejako sa jej podarilo opustiť program a vstúpiť do iného. Phoebe hovorí, že jedine Scullyová ako žena dokáže pochopiť čo je Maitreyia zač. Zatiaľ v hre Mulderovi dôjde munícia. Vracia sa Maitreya a začne Muldera biť, pretože ovláda kickbox, ale keď Mulder utečie a vracia sa naspäť do suterénu, aby odtiaľ vzal meč, program sa transformuje. Mulder sa náhle ocitne na prašnej ulici westernového mestečka. V skutočnosti ide o to, že Mulder v hre postúpil o jeden stupeň vyššie --- na level 2. Tento level ešte nikto nikdy nedobyl.
Na ulici sa pred Mulderom objaví Maitreyia, odetá v kovbojskom. Na páse má pripnutý kolt a rozmnoží sa do viacerých kópií svojej vlastnej osoby. Do hry vstúpi i Scullyová, aby vyslobodila Muldera, pričom má na sebe štandardný bojový oblek a v rukách drží futuristickú zbraň, ktorú vie zručne používať a eliminuje počet mnohých kópií Maitreyi. Kým Mulder a Scullyová bojujú s Maitreyiami, medzi Phoebe a Ivanom sa strehne hádka. Phoebe pozná účinný spôsob, ako zastaviť hru, ale hra sa tým pádom kompletne vymaže. Zatiaľ v hre Maitreyia na boj proti Mulderovi a Scullyovej nasadí ťažkú bojovú techniku. Phoebe prezradí príkaz, ktorým sa hra ukončí a Frohike tak učiní. Mulder a Scullyová sú otrasení, ale nažive. Neskôr sa Maitreya objaví na monitore Ivanovho počítača, ale so Scullyovej tvárou a vlasmi. Ivan sa pousmeje.