Jak jsem se reinkarnoval coby Sliz (3.) - Pokračování, jaké si fanoušci zaslouží (recenze)

Sliz nám opět přišel připomenout, proč je právě on jednou z nejprodávanějších mang ve svém žánru!
Klimsa
Od třetího svazku Jak jsem se reinkarnoval coby Sliz jsem měl poměrně velká očekávání. Předešlé dva svazky totiž jasně ukázaly, jak moc se autor dokáže předvést, především když se věnuje výstavbě světa. Manga se zároveň nesnaží zavděčit každému, a tak dost lidem nemusí vůbec sednout. To ale není nic špatného. Fanoušci akční komedie si tak určitě v této vtipné, ale zároveň dobrodružné podívané přijdou na své a zbytek holt musí utřít slzu. Že se jedná o kvalitní čtení se skvěle vymakaným světem nám série dokázala už minule, a tak jsem byl zvědavý, jestli si svou vysoko nasazenou laťku dokáže udržet i nadále.
Sliz 3.1 Sliz 3.1
Sliz 3.1 Disclaimer
Sliz 3.2 Sliz 3.2
Sliz 3.2 Disclaimer

Hezky po svém

Co se příběhu týče, je nám opětovně představena další hrozba. Tentokrát dokonce tak nebezpečná, že ani Rimuru si na ni sám netroufne. Naštěstí se ale dočká nových posil, které mu pomohou vyvážit s ní síly. Zároveň však také slouží jako velice vítané rozšíření repertoáru postav, takže Rimuru není na scéně sám a neopakuje se nám problém z prvního svazku, ve kterém prostě nějaká ta postava navíc chyběla. Jde vidět, že se příběh snaží zaujmout , a to jak představováním nových postav, tak pravidelným obměňováním hrozeb. Ovšem pořád nejde o nic převratného či speciálního. Ani tentokrát mi to ovšem nepřijde jako čisté negativum. Jak jsem již několikrát zmiňoval, Slizu nejde o převratně napsané drama, spíš o jeho přesný opak. Díky jednoduchosti hlavního dění si může autor pořádně vyhrát právě se svým povedeným světem nebo dát více prostoru Rimurově vesničce.
Protože právě ta je na rozdíl od hlavní zápletky asi to nejzajímavější, co svazek nabízí. Od minula popošla o značný krok vpřed. Přibývá nám obyvatel, staví se první pořádné budovy a vidíme i snahy o kanalizaci . Vést takhle prosperující vesnici zcela o samotě není snadné už ani pro Rimura, a proto si jmenuje první vrchní pomocníky. Má tak nově čtyři společníky, co mají na starost soudní, zákonodárnou a výkonnou moc. Sliz sám uznal, že pozice rozdal spíše jako formalitu, přesto potěší takhle detailně nahlédnout pod pokličku chodu celé vesnice. Díky tomu, že autor myslí i na podobné menší detaily, působí vše uvěřitelně a hlavně zajímavě. Celá vesnička se stala už nedílnou součástí Slizova příběhu a doufám, že v budoucnu bude i nadále v něm hrát velkou roli. Přesně takové aspekty přetváří poměrně obyčejný a jednoduchý příběh o reinkarnaci ve fantasy světě na něco víc.
Sliz 3.3 Sliz 3.3
Sliz 3.3 Disclaimer
Sliz 3.4 Sliz 3.4
Sliz 3.4 Disclaimer
Podobně se dá mluvit i o Slizově schopnostech. Těch měl už od samého začátku tolik, že nebylo vůbec lehké se v nich vyznat. Nešlo ale o nijak závažný problém, protože manga samotná s tím moc nepočítala. Sázela spíš na různorodé kombinace hromady útoků a hledat v tom něco složitějšího by bylo akorát tak na škodu. Někomu ale stejně mohl chybět aspoň částečný přehled o tom, co vše Sliz vlastně umí a jak to pořádně funguje. To se tímhle svazkem mění. Rimuru si sám uvědomí, že má ve svém inventáři celkem guláš a měl by si ho protřídit. Dostaneme tak více podrobný náhled do jeho arzenálu a taky konečně zjistíme, jak vlastně funguje Slizova nejmocnější schopnost: Velemudrc. Systém schopností byl i přes menší neduhy vždy jednou z hlavních předností celé mangy, obzvlášť díky své nápaditosti a originalitě, a tak je fajn nahlédnout na něj víc z blízka.

Jeden bod dolů

Ač si manga obstojně zvládá udržet všechny své kvality, drží si bohužel také svá negativa. Konkrétně mám na mysli to největší a nejhorší: hektickou a nezáživnou kresbu akčních pasáží, ve kterých se kvůli tomu prostě nejde vyznat. Přijde mi jako hrozná škoda, že tak zajímavě napsaný systém schopností se nedokáže pořádně předvést, protože mu to kresba zkrátka nedovolí. Obzvlášť s rostoucí silou jak Rimura, tak nepřátel, si myslím, že bude do budoucna ještě pořádný problém správně vykreslit jakýkoliv střet takovým způsobem, aby z něj šla cítit aspoň poloviční energie, jakou by si zasloužil.
Třetí svazek Jak jsem se reinkarnoval coby Sliz je vším, co by se po druhém dalo očekávat. Hezky pokračuje v tom, co předešlé díly připravily, takže pro fanoušky série je už v podstatě jistou trefou do černého. Přináší nejen novou dávku děje, ale taky zase trochu jiný pohled na svět, ve kterém se odehrává. Vypadá to, že manga opravdu ví na co se zaměřit, aby vynikla a nedala zároveň příliš najevo své slabší stránky. Až na podprůměrnou kresbu se tak jedná o opravdu nadějnou sérii, ve které je půda připravená pro ještě velké věci.
Sliz 3.5 Sliz 3.5
Sliz 3.5 Disclaimer
Sliz 3.6 Sliz 3.6