Trampoty pokémonskej delegátky (recenzia)

Prednedávnom na Netflixe pribudla kratučká miniséria zo sveta pokémonov, fenoménu nášho detstva. Väčšine z vás mohol tento kúsok uniknúť a veru, je to škoda. Pokémon Concierge je totižto jedným z najkrajších hidden gems poslednej doby.
Seriál je primárne určený detskému divákovi, avšak spracúva aj témy, ktoré sú veľmi relevantné pre dospelého diváka. Veď samotný príbeh začína tým, ako sa hlavná hrdinka, Haru, sťažuje na dospelý život. Priateľ sa s ňou rozišiel cez SMS-ku, stúpila do žuvačky a zababrala si tak nové topánky, z ktorých mala veľkú radosť, a v práci sú k nej nadriadení odporní a nakladajú jej na plecia viac, než dokáže zvládnuť. Skrátka, nemá sa na čo poriadne tešiť a jej vízia do ďalších dní a mesiacov je viac ako deprimujúca. Práve preto sa rozhodne, že jej život potrebuje ráznu zmenu. Dáva výpoveď a nastupuje ako delegátka do pokémonského dovolenkového rezortu.
Pokemon Concierge Pokemon Concierge
Pokemon Concierge Disclaimer
Do tohto rezortu nosia tréneri svojich pokémonov ako do klasického denného centra, ktoré poznáte aj z kultových pokémonských hier. Jediné pravidlo rezortu je teda aby si to všetko pokémoni, ale i ich delegáti poriadne užívali. To bude najmä zo začiatku pre strnulú a vážnu Haru problém.
V štyroch krátkych epizódach však sledujeme postupný prerod typickej kancelárskej krysy na veselú dievčinu oblečenú v plážových šatách, ktorá pomáha najrôznejším pokémonom s ich starosťami. Stretávame Magikarpa, ktorý nevie plávať bez záchranného kolesa, Duskulla, ktorý sa bojí tmy, alebo Oricoria, ktorý sa hanbí tancovať. Skrátka s pokémonmi, ktorí sa správaním vymykajú tomu, ako bývajú zobrazovaní a ako sa od nich očakáva, že by sa mali správať. Táto myšlienka bude blízka i Haru a možno sa od pokémonov čo-to naučí aj ona.
Pokemon Concierge Pokemon Concierge
Pokemon Concierge Disclaimer
Samotná Haru je nabádaná, aby si našla v stredisku nejakého pokémona, ktorý by patril k nej, aby sa z nich stala nerozlučná dvojka. Takéhoto parťáka napokon nachádza v nemotornom Psyduckovi, ktorý trpí silnými bolesťami hlavy a nevie sa vysporiadať s novoobjavenými psychickými silami. Spolu však vytvoria dobrú dvojku a pomôžu nielen Magikarpovi, čo nevie dobre plávať, ale i iným pokémonom, trebárs melancholickému a tichému Pikachuovi, nezapadajúcemu medzi ostatné, veselé, elektrické myšky.
Samotný vizuál tohto anime je vynikajúci. Natočené je technológiou stop motion, teda všetky postavy a všetci pokémoni sú reálne figúrky, vďaka čomu lepšie vyniknú detaily ako trebárs srsť u pokémonov ako Eevee alebo samotného Pikachua. Podobne vyzerajúce anime sú v dnešnej dobe už skôr vzácnosťou. Pokémon Concierge aj vďaka tomuto faktu jemne vytŕča a zaujme.
Práca voice actorov je na vysokej úrovni a dobre vystihuje jednotlivé postavy. Role hlavnej hrdinky, Haru, sa zhostila pomerne neznáma Rena Nónen, ktorej jedinou rolou doposiaľ bola Urano, hlavná hrdinka anime filmu In this Corner of the World z roku 2016. Hlas jej parťáčky Alisy bude však fanúšikovi anime o čosi známejší. Spoznať v nej môžete totižto Ai Fairouz, veľkú hviezdu súčasnej anime scény, majúcu na konte postavy ako Jolyne Cujoh z JoJa alebo Power z Chainsaw Mana. Fairouz-čan je však najznámejšou voice actorkou celého seriálu, pretože aj ďalšie postavy sú skôr neznámi, alebo začínajúci herci. Haruinej šéfke, pani Watanabe, hlas prepožičala Jošiko Takemura, ktorej doterajšie role sú len menšie postavy z anime ako To Your Eternity alebo Great Teacher Onizuka. Pre Eitu Okuna, hlas veselého kuchára Tylera, je to dokonca úplne prvá rola.
Pokemon Concierge Pokemon Concierge
Pokemon Concierge Disclaimer
Jednotlivé epizódy majú okolo 15 minút, čiže celý seriál pozriete za približne hodinu. Vhodný je najmä pre detičky, ktorým odovzdá dôležité myšlienky hravou a roztomilou formou. Určite si ho však užijú aj dospelí diváci, nie nutne len fanúšikovia pokémonov. Myslím, že na druhú sériu nebudeme čakať pridlho, pretože reakcia množstva fanúšikov bola po dopozeraní niečo na štýl: "Toto bolo príliš krátke." A veru majú pravdu. Ako divákovi mi tento seriál utiekol prirýchlo a určite nebudem váhať, ak dostanem v budúcnosti možnosť vrátiť sa do tohto krásneho, plyšového, pokémonského sveta.

Názov: Pokémon Concierge
Réžia: Ogawa Iku
Štúdio: Pokémon Company, Dwarf Studios, Netflix Animation