Diskusia 4/5: Alternatíva

Podporte scifi.sk

Diskusia

mayo
mas pravdu, pri mezonoch na wiki nic take nie je ale na google je plno clankov o "µ-meson" (musis to dat do uvodzoviek). ale mozno je to pseudoveda, cojaviem. myslim ze to ako popisujes pozvolny prenos, tak presne to moze byt metoda ktora by mohla prakticky fungovat. suhlasim az do bodu "snap": tam uz podla mna nastolujes nezmyselnu otazku: "z ktoreho tela teraz vnimas?" podla mna tato otazka nema zmysel, pretoze uz to nie je ten isty "kto"... tym ze sa pytas z ktoreho tela "ty" vnimas, tak automaticky predpokladas ze stale musi existovat nejaka kontinuita identity medzi vstupom a vystupom. ja si myslim ze dana operacia tuto kontinuitu zrusi. myslim ze obe "kopie" budu presvedcene ze su identicke s tym exemplarom ktory bol na zaciatku, a obe budu mat pravdu.
25.10.2013
mayo
[pokr.] cize nejake jedno subjektivne hladisko pokusneho exemplara sa nam rozdvoji na dve, no a co, objektivne budu fungovat oba exemplare dalej.
pytat sa ktora z nich je "original" je mozno ekvivalentne tomu pytat sa ktorou zo strbin presiel 1 elektron (pri pokuse s interferenciou - double-slit experiment). mozno v jednom vesmire je to tak a v druhom inak :)
25.10.2013
kAnYs
No samozrejme, ale stale sa bavime o tom, ze vnimanie je nejaka skusenost, ktoru neustale zazivas. Sedim na stolicke v lavo, a target mojho "expandovania" je na stolicke v pravo. Divam sa na neho. Do prava. Zacnem presun, potom sa spojenie prerusi a ja sa pytam, aky bude moj experience? Pozeram sa do prava na kopiju, zahajim expanziu, zrazu sa divam sam na seba, z dvoch roznych pohladov a potom to prerusim. Aky bude moj zazitok? Stratim input z lavej alebo pravej osoby. Budem sa divat do prava alebo do lava? To ze "ten druhy" budem tiez ja a bude mat rovnaku pravdu ze je ja, to je jasne. Ja sa stale ale pytam, aky bude moj zazitok. Co budem vidiet a pocut, pocas toho a po tom :)
25.10.2013
mayo
Rozumiem na co sa pytas. Experience bude podla mna presne ako pises,len na konci uz nebudes vlavo alebo vpravo, pretoze budes tam aj tam len to uz nebudes ty. Nema zmysel pytat sa ktoru vetvu budes vnimat lebo si sa ako pozorovatel rozdelil. Kazda z kopii bude mat v "snap" momente dojem ze jej vypli to bocne videnie ktorym sa videla z druhej strany. Nevidim v tom ziadnu zahadu ani paradox :-)
25.10.2013
jurinko
Asi som prave pochopil, ako sa citi moja manzelka, ked riesim na nete zakonitosti fantasy a scifi, ktore ju vobec nezaujimaju :-) Podla mna by ste si mali dat pivo a zabudnut na to. Ten, kto sa prebudi, bude pokracovatel vedomia, ktore vcera vecer zaspalo na stole a hotovo :-D
25.10.2013
mayo
loool skvele povedane. na jednej strane suhlasim, no na druhej strane - mna napriklad nezaujima politika no moj zivot ovplyvnuje ci chcem alebo nechcem. nikdy nevies, snad je dolezite vyriesit problem podstaty vedomia, pretoze ked zacnu o par rokov predavat akvarium s bose-einstein kondenzatom, do ktoreho si ho mozes prestahovat, nebudes sa vediet rozhodnut ci to za to stoji - ci tym naozaj pomozes sebe a nie iba svojej kopii, a nemal by si radsej tuto (iste nemalu) investiciu prepit.
25.10.2013
jurinko
Ale ste si dufam vedomi toho, ze koncentrat-nekoncentrat, stale riesite hovadiny, ktore su vo fantasy davno spracovane este aj ako variacie na seba same (alebo na Matrix) a v realite su minimalne sporne (vid napriklad tento velmi podnetny program: http://goo.gl/GrP8yw), ze? :-)
26.10.2013
jurinko
Tak kondenzat-nekondenzat... :-D
26.10.2013
mayo
jasne, ved vo fantasy je spracovane (a spracovatelne) asi uplne vsetko. z toho sa ale nenajeme - realita sa riadi skrytym, presne definovanym mechanizmom a nie fantaziou ludi. ten pan vo videu je skvely, ma vo svojom skepticizme jasno, ale je skvely diplomat, na otazky odpoveda salamunsky a ma ohromny zmysel pre humor - dokonca si sem-tam dovoli publikum zmiast "argumentačními klamy", žejo. prepac ze som tak tvrdohlavy a neuznam ze niektore problemy su hovadiny. myslim si ze hovadina je mozno riesit otazku ze niekto vidi farby inac, nez vsetci ostatni, lebo je to bezpredmetne. ludia sa medzi sebou nezabijaju kvoli tomu koho je ktora oblubena farba, ale cia je ktora oblubena kniha.
28.10.2013
Maťo Šalvia
fajné čítanie, pred rokmi by som sa s tým stotožnil na základe svojho ohraničeného poznania ako písal William, len práve to ohraničené ľudské poznanie je podľa mňa v určitom zmysle subjektívne. Nie každý má rovnaké hranice. osobná skúsenosť môže hranice posúvať.
11.11.2013

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.