Adhara nielen že patrí k stáliciam slovenského žánroveho neba, ale aj k miláčikom našej stránky, kde stále píše. O to viac sa tešíme na jej nový román Tristodesať kelvinov, z ktorého ukážku si môžete u nás prečítať :)
Raymond E. Feist je medzi fanúšikmi fantasy živou legendou. A keďže mu už čoskoro vyjde v českom Laseri román Král popela, úvodný diel úplne novej fantasy trilógie, tak je načase dať si z neho ukážku!
Vo februári sme sa dočkali hneď niekoľkých skvelých šťavnatých noviniek, ale pár reprintov. Výber tých najlepších knižných a komiksových kúskov za fenruár 2024 je tu! :)
Žánrových autorov je na druhom brehu Moravy ako maku a ich počet neustále rastie. Napriek tomu sa dvaja hrdinskí editori rozhodli ukázať, že aj u nás sa tvorí skvelá fantasy a sci-fi, a aby sa poviedky dostali k najväčšiemu počtu čitateľov, použili zbraň ťažkého kalibru – český preklad.
A znova sme pri mojej obľúbenej nadsádzke, komixovej realite, ktorá nemá s realitou nič spoločné. Dramatické intro, temné farby, silný muži, krásne ženy... Absolútne absurdné scény, ktoré s históriou nemajú nič spoločné, ale preto je aj fantasy môj obľúbený žáner. A ak patríte k tým, čo na podobné vymýšľaniny povedia, že je to proste hovadina, jedno sa tristovke nedá uprieť - je to vizuálny klenot, aký nemá obdobu.
Kniha ma prekvapila. V dobe, keď vyšla, som naozaj nečakala domáce scifičko na tak dobrej úrovni. Páčila sa mi. Iste by sa našli detaily, ktoré by som mohla dielku vytknúť, ale aj veľa dobrých prvkov a je nápaditá. A keďže dej odsýpal a pekne gradoval, za mňa spokojnosť.
Mechanický pomaranč vo mne zanechá silný dojem zakaždým keď ho vidím. Ide o veľmi vydarené spoločenské sci-fi, ktoré zobrazuje dve časti spoločnosti, ktoré vždy boli a budú. Na jednej strane obyčajných grázlov, sadistov a zločincov, sociopatov, ktorí na spoločnosti vlastne ani neparazitujú skôr žijú vedľa nej občas do nej kopnú či bodnú len tak pre zábavu. Na druhej strane sa venuje tomu, čo by hipíci nazvali “the Man”. Bacharovi z väznice, čo vás hodí na samotku kvôli každej blbosti, prísnemu ministrovi vnútra, čo pošle na študentský protest vodné delá, dopravnému policajtovi, ktorý vás prehľadá konečník, lebo ste nevyhodili smerovku. Kubrick ten film natočil tak, aby nebolo jasné, kto je naozajstná obeť, či mladý sadistický zločinec alebo spoločnosť, ktorá ním trpí, na druhej strane ho vytvorila. Ja osobne to nevidím, moje primitívne východoeurópske oči viac sympatizujú s fízlami, ktorýnastolia poriadok, ako s rozmaznaným spraktom, ktorý mláti ľudí pre zábavu. Každopádne, majstrovské dielo.