Hry

Najlepší autori/ky

Por. Autor/ka Hod.

Najnovšie články

Na AnimeShow 2024 sme reprezentovali scifi.sk nielen prednáškami, ale aj aktivitami v našom stánku, ktorý ste mohli nájsť na poschodí DK Ružinov! Mali ste tak nielen možnosť stretnúť sa s redakciou, podebatovať, ale dokonca aj zapojiť sa do kresliacej aktivity spojenou s hrou.

V tomto dieli sa pozrieme na plnohodnotné RPG hry, ktoré nemajú pravidlá na zopár stranách a obsahujú dostatok pravidiel a podpory pre celé kampane bez zásadných vkladov GMa.

Uhorková sezóna v plnom prúde a tak mierne meškanie :O Napriek tomu sme na vás nezabudli.

Ukážka z lovecraftovského gamebooku Dům na Strážném vrchu z vydavateľstva Knihy Veles.

Tolkien hýbe svetom. A peňaženkami fandomu, takže nie je prekvapením, že po cross-overoch s inými frančízami, ako napr. Warhammer 40K alebo Transformers, sa výrobca hry Magic: The Gathering rozhodol licencovať aj možnosť realizovať sadu kariet tejto svetovo najúspešnejšej kartovej hry s obrazovým a textovým materiálom zasadeným do Stredozeme.

Dočkáme sa konečne filmového Bioshocku?

Najnovšie recenzie

Po 13 rokoch sa vracia pokračovanie nordického super-naturálneho herného trileru...

Napriek dlhým rokom služby robotický poliš ešte nepatrí do starého železa!

Pokračujeme v predstavovaní sólo rolových hier / stolových RPG. Tentokrát sa zameriame na tie, ktoré uprednostňujú príbeh aj na úkor mechaník a ich súčasťou je často zápis denníka alebo žurnálu.

„Zemiakový“ návrat legendárnej série francúzskych (ne)logických adventúr!

Možno ste o tom nepočuli, ale okrem klasických rolových hier (RPG) ako Dungeons & Dragons existujú aj také, ktoré sú určené pre jedného hráča. A nie, nemusíte sa učiť dlhé pravidlá, aby ste si ich zahrali. Často celý text zaberá len jednu stranu!

Len nedávno vyšla v elektronických obchodoch (Steam, GOG), a v limitke aj fyzicky, hra Jagged Alliance 3, ktorú samotní autori označujú za PRIAME pokračovanie kultovej taktickej, ťahovej rpg stratégie, známej z deväťdesiatych rokov. A ak nechcete, nemusíte čítať ďalej, verdikt vám poviem už teraz: Apokalypsa sa našťastie nekoná... :)

Vaše hodnotenia

Aldeberan @Aldeberan
9
Nad touto hrou som svojho času strávil hodiny, frustrovaný, vystrašený a vnorený do jej temného sveta. V podstate ide o tri hry v jednej – hrať z mariňáka, votrelca a predátora sú tri odlišné zážtky. Prečo si asi väčšina ľudí bude pamätať túto hru je pravdepodobne mariňácka kampaň – pekelne ťažká, desivá a zábavná. Keď píšem tieto riadky, počujem v hlave zvuk smart gunu pred očami vidím nízkopixelvú grafiku hry so šesťuholníkovými hlavňami zbraní. Geniálne, aj keď popravde – hra nezostarla úplne dobre a dnes už asi nájdete lepšie kúsky.
Juraj Búry @lox
9
Na oko je to desivé a prvých pár hier bez skúseného "pathfinderáka" môže byť peklo, ale spravte pár domácich výnimiek z pravidiel, zožente si dobrú partiu a PF je potom dokonalý systém, pre každého pre koho je "game" dôležitejšie ako "role play"
Alexander Schneider @alex
7
Ak ste hrali niekedy Doomtrooper CCG, tak univerzum Mutant Chronicles poznáte. Tento diesel-punkový svet zasadený do ďalekej budúcnosti, v ktorej ľudsvu vládne niekoľko navzájom súperiacim megakorporácií a tieto zároveň bojujú proti rozmáhajúcej sa Čiernej légii, bande zmutovaných a pretvorených príšer z inej dimenzie, sa ale najprv objavil práve v tejto RPG hre. Ako jedna z prvých RPG používala sofistikovaný systém zbraní a boja - ten zároveň ale hru relatívne komplikoval a takto vytváral vlastne dve hry v jednom - buď role-playujete alebo následne v boji prepínate do proto-dungeon-crawlingu. Knihy a rozšírenia (najmä druhá edícia) žijú v tomto prípade najmä z detailov, ktoré poskytujú o svete, jednotlivých megakorporáciách či nepriateľov. Každá z nich má iné pravidlá správania, iné hodnoty, iné kultúrne pozadie. Podobne ako príšery na strane Temnoty, ktoré sú prisluhovačmi jednotlivých temných Apoštolov. Ak máte radi Warhammer 40K, tak sa v tomto svete nájdete rovnako doma...
Alexander Schneider @alex
4
Jedna z prvých karetných zberateľských hier, v ktorej dizajne je vidno, ktorých chýb by sa dizajnéri dnes mali vyvarovať. Zároveň ale môže slúžiť ako dobrá case study, na ktorej je vidno, ako sa dizajn kariet, ich textov, štandardizácia pravidiel a pod. postupne vylepšovali. Zatiaľ čo v prvej edícii sa vyskytuje niekoľko kariet, ktoré nedávajú skoro ani zmysel, neskôr dochádza k príjmenému stream-liningu. Napriek zaujímavej téme a univerzu je ale hra postavená na výbere ca. 25 kariet, ktoré musíte v balíku mať, inak si kompetitívne ani neškrtnete. Dôkaz nepodareného dizajnu. Detto možnosti výber kariet a ich reštruktívne používaných funkcionalít (napr. podľa frakcií) vás obmedzuje v stavbe diverzifikovaných balíčkov a núti vás stále k rovnakým stratégiám. Škoda. Ale možno sa to lepšie podarí v digitálnej verzii tejto staršej CCGčky.