Jak jsem se reinkarnoval coby sliz 2: Ještě lepší než naposled! (recenze)

Co nám příneslo pokračování jedné z nejnovějších manga sérií u nás?
Klimsa
Není to tak dávno, co jsme se díky nakladatelství CREW mohli společně podívat na první svazek mangy Jak jsem se reinkarnoval coby sliz. Příběh o modrém kusu slizu z rukou autora Fuseho nám už minule předvedl, že s přehledem zvládá být nejen odlehčenou pohodovkou, ale také pořádně zábavnou jízdou. A přestože jeho styl nesedl každému, stále jde o jeden z nejpopulárnějších kousků ve svém žánru. Hádám proto, že nejsem jediný, kdo je zvědavý, s čím novým Rimurův příběh přišel.
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic1 Obálka
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic1 Disclaimer

Ještě více slizu

Mezitím, co první díl sloužil spíše jako úvod do světa a příběhu, nyní už se nám pomalu vykresluje i nějaká závažnější zápletka. Vše se dává do pohybu v moment, kdy Sliz náhodou narazí na skupinku dobrodruhů. Setkává se mezi nimi s maskovanou hrdinkou Šizu, díky které se dozvídáme nejen zbrusu nové informace o světě, ale také o závažné budoucí hrozbě, Králi démonů. Ten je od první chvíle vykreslován jako natolik silná bytost, že i samotný Sliz oproti němu nepůsobí kdejak všemocně. Rimuru má ale pro strach uděláno a stejně si ho dává za cíl porazit. Bylo jasné, že manga nebude moct fungovat jen jako bezduchá zábava navždy, a proto přidání dodatečného napětí zafungovalo na jedničku.
Druhý svazek rozhodně sází více na budování příběhu, rozvádění vícero zápletek a detailnější vykreslování světa. Ale nemusíte se bát, že by to bylo na úkor humoru či zábavě. Právě naopak. Manga se nebojí balancovat mezi vážnými a odlehčenými momenty, díky čemuž může příběh plynule plout vpřed a zároveň stále bavit čtenáře humornými skeči. Rimuru je pořád stejně ztřeštěný slizák jako minule, ale zároveň ví, kdy nechat vtípky stranou a postavit se problémům čelem.
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic2 Ilustrácia
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic2 Disclaimer

Zážitek jako z videohry

Videoherní mechaniky nás doprovázely na cestě světem už od začátku. A nyní se k nim přidávají i prvky z budovatelských strategií, protože se Rimuru rozhodne ujmout jedné rozrůstající se vesničky příšer. Ačkoliv k celé věci přišel jako slepý k houslím, stále moc dobře ví, jakou paseku ve světě příšer už stihl svými nedbalými činy napáchat. Svědomí mu nedá ponechat příšery osudu a všeho se tak ujme s plnou zodpovědností. Ať už sledujeme, jak svému obyvatelstvu navyšuje úroveň, verbuje nové pomocníky, nebo chrání svůj lid před nájezdy, vždy máte pocit, jako kdyby vám vesnička rostla přímo před očima. Sliz už tak není ve světě zcela sám, má kam se vrátit a za co bojovat. Celé je to pro něj jeden velký závazek, se kterým se bude v budoucnu určitě ještě pracovat.
Ačkoli jsme se dočkali v porovnání s první dílem více akčních momentů, stále platí, že se s akcí poměrně šetří. Když už však k nějakému souboji dojde, snaží se vší silou zůstat originální a nespadnout do prostého plácání útoků jednoho přes druhý. Čím více se arzenál schopností rozšiřuje, tím zajímavější i celé souboje jsou. Sliz je stále poměrně drobné stvoření, a tak je nucen si své údery pečlivě promýšlet a techniky kombinovat, aby se vyrovnal i daleko silnějším protivníkům. Díky podobnému taktizování a všemožným kombinacím technik se stává z každé potyčky jedinečná a zajímavá podívaná. Navíc při podobných pasážích máte opravdu pocit, jako by vypadly z videohry, což jistě potěší nemalou skupinku zapálených hráčů.
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic3 Komiks
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic3 Disclaimer
Jediná věc, kterou lze svazku vyčíst, je kresba v akčních momentech. I když si většinu času zvládá držet svou kvalitu, u soubojů jí většinu času chybí jistá svižnost. Kupříkladu při souboji s ohnivým démonem jde silně vidět, jak velký problém jí dělá vykreslit větší pohyb. Většinu času jsem se jen ztrácel v hromadě plamenů a pomalu ani nedokázal vyčíst, o co se přesně Rimuru snaží. Na druhou stranu musím uznat, že zakončující útok i přesto působí velmi povedeně, je nakreslen do nejmenších detailů a jde z něj cítit zamýšlená síla.
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic5 Komiks
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic5 Disclaimer
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic6 Komiks
Jak jsem se reinkarnoval coby sliz - Pic6 Disclaimer
Jedno je ale jasné. Jestli vám Jak jsem se reinkarnoval coby sliz padnul do vkusu již napoprvé, přečtením druhého svazku určitě nešlápnete vedle. Můžete se spolehnout, že dostanete stejně vtipné a zábavné čtení jako naposledy, tentokrát už i s rozvíjejícím se příběhem. Objevila se totiž první reálná zápletka a děj tak má konečně něco, co by ho hnalo vpřed. Také detailnější rozšíření světa učinilo svazek zajímavější než minule, avšak v žánru se nic moc nemění.
Pokud vám naposledy tohle všechno scházelo, určitě neváhejte dát manze druhou šanci. Počítejte pouze s tím, že svou atmosférou se stále jedná o jedno a to samé dílo, ve kterém se už žádné závažnější změny nedočkáte. Druhý svazek dělá ve výsledku vše, co jsme si po prvním mohli přát. Můžeme jen doufat, že si takovou laťku udrží i nadále.

Nakladatelství: CREW
Překlad: Petr Hofman
Počet stran: 188