Joe Schreiber - Death Troopers (recenzia)

Brakový, ale za to kvalitný mix Star Wars, zombíkov a známych hrdinov z tohto univerza. Na oddych predsa toho veľa ozaj nepotrebujeme.
Thanatophagous
Keď Imperiálny väzenský transportér Purge, ktorý je dočasným domovom pre päťstovku tých najhorších zabijákov, rebelov a odpadlíkov či zlodejov galaxie, ostane visieť v neobývanej a vzdialenej časti vesmíru, zdá sa, že jeho záchranou bude blízky Star Destroyer. Ten je ale prastarý, zničený a pravdepodobne opustený. Z vyslanej skupiny z Purge, ktorá na ňom hľadá náhradné diely, sa však späť vracia len polovica a spolu s nimi hrozivý vírus, ktorý zabije skoro všetkých na palube Purge.
A ich smrť je len začiatkom tohto príbehu.
Ani nie pol tucta preživších - dvaja mladiství bratia, sadistický kapitán stráže, niekoľko pašerákov a vedúca lekárka plavidla - sa ale bude snažiť zostať nažive. Nič ich ale nepripravilo na to, čo sa ešte nachádza na Star Destroyeri, ktorého prázdnota nie je vôbec prázdna, ako sa na prvý pohľad zdá... Hlad v nej ešte stále ostal.
Nebudem Vás naťahovať a narovinu poviem, že sa mi kniha páčila ako fanúšikovi Star Wars univerza, aj ako bežnému hltačovi brakov. Death Troopers je kvalitný oddychový brak odohrávajúci sa na väzenskom transporte, ktorý aj keď je vsadený do galaxie Star Wars, rovnako by fungoval, ak by nebol. Ako názov a krátka dejová poznámka napovedá, ide o scifičko so zombíkmi, aj keď by som ho práve hororom nenazýval. Čitateľ si užije „pekné“ opisy častí tiel a rozkladajúceho sa hnusu, no to vytvára skôr dobrú napínavú (možno aj napínajúcu? - pozn. Šaňo) atmosféru než nejaký strach. Dej má pomerne dobrý spád a postavy sú sympatické a hlavne nie otravné. Do príbehu je absolútne umelo vtlačená obľúbená dvojka Han a Chewie, no okrem mien a Chewieho hrdelného revu nič typické pre tieto postavy v knihe nenájdete a tak by ich pozície mohol vplniť prakticky ktokoľvek iný. Tento fakt neprekáža, ale násilné vnútenie týchto dvoch antihrdinov do knihy mi neprišlo ako nutne potrebné. Je ale očividné, že autor si je vedomý toho, ako slabo je príbeh ukotvený vo svete Star Wars a tak tam vtlačil niekoho, koho poznáme.
Star Wars: Death Troopers - Fan art - Zombie Trooper
Star Wars: Death Troopers - Fan art - Zombie Trooper / Zdroj Disclaimer
Jediov a svetelné meče v žiadnom prípade nečakajte, no ak chcete dobré oddychové čítanie a hororové scifi je vám po chuti, vrelo Death Troopers odporúčam.