Homeworld : Shipbreakers, pri zemi sa držiaci prequel slávnej série

Určite ste si ešte okolo roku 2011 všimli, že novozaložené nezávislé štúdio Blackbird Interactive (BBI), zložené z viacerých bývalých vývojárov Relic Entertainment, rozbehlo práce na MMO RTS "Hardware : Shipbreakers", ktorá mala byť určitým duchovným nástupcom slávnej série Homeworld. Keď v júli 2013 odkúpilo po dlhých ťahaniciach práva na sériu Homeworld Gearbox Software, mnohí si od toho veľa nesľubovali. Obrat však nastal ešte v auguste, keď zástupcovia GS a BBI ohlásili na expe E3, že dospeli k rozhodnutiu o vzájomnej spolupráci a začleneniu hry do spomínanej série, v podobe prequelu. V septembri 2013 bol ohlásený koniec plánov pre striktne MMO charakter hry. Jej vývoj ešte stále prebieha, no momentálne je už isté, že pôjde o klasicky vydanú hru, pod vydavateľským patronátom Gearbox Software.
Podporte scifi.sk
Vývoj hry Hardware : Shipbreakers začal okolo roku 2010. V roku 2011 začali prenikať na verejnosť prvé ilustrácie a screenshoty pripravovaného titulu. Štýl ovládania a prezentácie hry si úmyselne bral príklad z Homeworldu a neraz naň otvorene odkazoval (na spôsob voľnej homáže). Mnohé ovládacie prvky, ich ruchy a dve rôzne strategické zobrazenia okolitého bojiska boli veteránom prvého a druhého Homeworldu dôverne známe. Samotný herný zážitok sa však z vesmírnych šírav preniesol na povrch pustej planéty, posiatej strategicky cennými vrakmi starých hviezdoletov z čias prvej medzihviezdnej vojny medzi extrasolárnymi kolóniami ľudstva. Hrateľnosť z tohto dejového dôvodu zmenila zameranie - od ovládania vašej vlastnej vesmírnej flotilky sa presedlalo na šéfovanie planetárnym expedíciám, pozostávajúcich z bojových a pracovných vozidiel, a to lietajúcich aj pozemných. V určitom zmysle by sme tak pôvodnú inkarnáciu Shipbreakers mohli nazvať akousi zmesou pôvodného Homeworldu a prvého dielu švédskej rovesníčky Ground Control. Konečný produkt bude s najväčšou pravdepodobnosťou veľmi podobného charakteru.
Hoci sa v hre nemala objavovať pechota, promo materiály zdôrazňovali, že tón príbehu bude namiesto mýtickej space opery skôr prízemnejším, ale sugestívnym dobrodružstvom, s podstatným ľudským elementom: Hlavnými, bezmennými postavami sú praobyčajní robotníci, inžinieri a žoldnieri, utrápení životom a biednymi platmi, špecializujúci sa na zbieranie šrotu a technologických artefaktov zo stroskotaných vrakov hviezdoletov.
Na vývoji Hardware : Shipbreakers (teraz už Homeworld : Shipbreakers) sa od začiatku podieľajú viacerí veteráni štúdia Relic Entertainment, vrátane kľúčových vývojárov doterajších dielov série Homeworld - napr. Rob Cunningham (hlavný tvorca a výtvarník série), Paul Ruskay (hudba a zvuková úprava), Aaron Kambeitz (dizajnér), a ďalší. (Prehľad vedúcich štúdia je dostupný tu)
Odkedy koncom leta a na jeseň minulého roku došlo k začleneniu hry späť do homeworldovského univerza, Blackbird aj Gearbox už potvrdili, že pôjde naďalej o prequel so zameraním na povrchové operácie. Dej sa však presunie z generickej LM-27 na starý známy Kharak, do čias pred odletom Kushanov na expedíciu pre nájdenie Hiigary. Homeworld : Shipbreakers tak bude priamym prequelom k prvej hre, ktorá tohto roku bude sláviť už 15. výročie od svojho prvého vydania.
Nová, poupravená inkarnácia hry zatiaľ ešte nestihla vyprodukovať žiadne zverejnené vizuálne materiály. Musíme sa dovtedy uspokojiť aspoň s krásne štylizovanými štyrmi trailermi, ktoré vznikli ešte v "Hardware"-ovej fáze (spred minulého augusta) :
Úvodný trailer, vyrozprávaný z pohľadu bežného robotníka najatého na zberné práce na vrakoch hviezdoletov:
Homeworld - Trailer - Homeworld Shipbreakers Disclaimer
Trailer spracovaný na spôsob reklamy. Long March Industries, korporácia so záujmami na planéte LM-27, ponúka na predaj vreckového digitálneho sprievodcu planétou a informáciami pre radových zamestnancov korporácie:
Homeworld - Trailer - Homeworld Shipbreakers Disclaimer
Trailer venovaný kľúčovému vozidlu hry, pojazdnej základni pre robošov menom Baserunner. Podobnosť stroja s kharakskými Sandcrawlermi z Homeworldu nie je náhodná, ide o určitú homáž. Je otázne, či dizajn Baserunnera bude pozmenený pre finálnu verziu hry:
Homeworld - Trailer - Homeworld Shipbreakers Disclaimer
Trailer ponúkajúci pohľad na denný chlebík robotníkov na LM-27: Prieskum a obsadenie vraku hviezdoletu. Okrem predelovej animácie obsahuje video aj veľké množstvo záberov priamo z hry. Je dosť možné, že podobne bude vyzerať aj finálna, "zhomeworldovaná" verzia hry:
Homeworld - Trailer - Homeworld Shipbreakers Disclaimer
Hoci sú pre zmeny naratívneho základu hry tieto trailery už od septembra neaktuálne, môžete si na nich popásť oči, ale aj porovnať, nakoľko odkazujú na pôvodný Homeworld (a koľko prvkov sa možno dožije i finálnej verzie Shipbreakers).
Oficiálna stránka Blackbird Interactive: http://blackbirdinteractive.com/
Oficiálna stránka Gearbox Software: http://www.gearboxsoftware.com/
Na záver ešte záznam z Homeworld panelu na Gearbox Community Day 2013:
Homeworld - Ukážka - Homeworld Disclaimer
Homeworld - Ukážka - Homeworld Disclaimer
A "trailer" na HD remake Homeworld a Homeworld 2:
Homeworld - Ukážka - Homeworld Disclaimer

Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)

Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Som posledným vzdušným pirátom Zemplína.

Súvisiace objekty SFDB

Diskusia

Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Jupíííí, moja prvá publikovaná spacenews ! :-D Dúfam, že sa vám článok páči a že je dostatočne zrozumiteľný. :-) Som síce v oblasti spacenews absolútny zelenáč, ale v rámci mojích možností som si dal na článku záležať.
05.03.2014
Stano Lacko
Peter, super clanok, normalne sa na tu hru tesim. Ak by to bolo realne vid episode 3 first contact, tak potom to bude pecka
10.03.2014
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
Ďakujem pekne, Stano. Sám som zvedavý na to, čo sa z toho vykľuje. :-) Je mi trošku ľúto, že sa pôvodnej verzie hry už nikdy nedočkáme, ale na druhej strane, Homeworld bude mať po rokoch konečne nový diel, od toho istého tímu talentovaných tvorcov, a herný model nebude zas až tak drasticky odlišný od pôvodného zámeru. Bohužiaľ, dojem z môjho článku mi akurát kazí menšia technická chyba, ktorej som sa asi nechtiac dopustil pri zapisovaní zdrojov. Škoda, že som si ju všimol až teraz. :-/ Ale nič to, už som napísal adminom, hádam to nejako dajú do poriadku. :-)
12.03.2014
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
To tretie video je podľa mňa už dosť blízke tomu, ako bude hrateľnosť vyzerať vo finálnej verzii hry. Akurát budú musieť pomeniť všetky detaily spojené so zápletkou a frakciami, ale inak si to už teraz viem poľahky predstaviť ako titul odohrávajúci sa v kulisách Kharaku pár desaťročí pred permanentným exodom miestnych.
12.03.2014
Peter Molnár (Posledný vzdušný pirát Zemplína)
OK, ten starý pokazený link je už opravený. Bolo ho trochu treba okýptiť, ale máte tam info z prvej ruky, rovno od vývojára.
02.09.2015

Zostávajúci počet znakov:

(len pre registrovaných).

Registrovaný užívateľ
Login:
Heslo:
Zachovať prihlásenie po vypnutí prehliadača
Zaregistruj sa, a môžeš dostávať komentáre k témam a článkom, ktoré ťa zaujali.

Súvisiace objekty SFDB