Harry Potter a Polovičný princ - recenzia

Vyvolený, alebo nie?
V sobotu som sa, ešte pred tým desným lejakom, čo spravil z Pohody nepohodu, vybrala do Palace Cinemas v Polus City Center (ja neviem, akosi nám tých kín v Blave veľa neostalo... ) na šieste pokračovanie Harryho Pottera, a teraz mi to nedá, aby som o tomto diele nenapísala svoju prvú recenziu.
Lístky za 5 euráčov (150 Sk) boli síce trocha silné kafe, ale čo už človek neurobí pre relax po náročnom týždni (kde sú tie časy, keď som si v našom, už zdemolovanom kine Istota v Karlovke kúpila lístok za 90 Sk).
Po nevyhnutných reklamách na upcoming movies, pričom jeden zahŕňal aj pád gigantickej kukurice na Veľký čínsky múr a ďalší R. Downey Jr. nahého v posteli v roli Sherlocka Holmesa, sa temní mágovia zniesli z oblohy na nič netušiaci nečarodejnícky Londýn a show sa mohla začať.
Musím povedať, že tí, ktorí nečítali knihu, respektíve nevideli predchádzajúce filmy asi dosť rýchlo stratili prehľad, odhliadnuc od toho, že prístupnosť od 15 rokov polka kina ignorovala a potom človek musel pretrpieť otázky 7ročných harantíkov typu "Prečo je taký zlý?" a "Čo sa mu stalo?".
V každom prípade, tvorcovia filmu sa nepárali a začali zhurta, žiadna príjemná hudba, upokojujúce melódie, ale rovno záber na prisluhovačov temna terorizujúcich tých, čo hrajú fér.
Efekty sa vydarili, hoci neboli v popredí, ako to u väčšiny podobných filmov, v ktorých záblesky a výbuchy nahrádzajú príbeh býva. Aj rozhovory majú hlavu a pätu, hoci občas akoby scenárista nevedel, čo má vybrať.
Vtipné a "pohodové" situácie striedali tie vážne a tak trošku podfarbené "hororom" ( čiže už nič pre deti vážení rodičia ) v tých najmenej očakávaných situáciách, čo tým, so slabšími nervami môže spôsobiť ľahké prekvapko.
A rokfortská partička mládežníkov? Už dávno to nie sú deti, ale teenageri so svojimi tradičnými problémami, ktoré sa vám nevyhnú ani keď sa od rána do večera oháňate prútikom a dolu v pivnici chováte obrovské pavúky. Predovšetkým v tejto časti sa to už vážnejšími love stories v niektorých scénach priam hemží, čo môže občas pôsobiť troška otravne a decentne naivne. Tomuto filmu sa veľmi ťažko hľadá žáner. Hádam fantasy thriller s prvkami komédie ...
A herecké výkony? Daniel Radcliffe alias Harry Potter ma pravdu povediac prekvapil, občas vôbec nepôsobil ako HP ( :D ), rovnako ako aj Rupert Grint čiže Ron Weasley, Harryho pravá a v prípade potreby aj ľavá ruka, ktorý zanechal dojem už vyzretejšieho herca. Len Emma Watson ( Hermiona ) je stále trocha preafektovaná, miestami pôsobí infantilne a kŕčovito. Dumbledore je ešte viac podobný Gandalfovi ako predtým, Snape nepríjemný ako vždy a mladý Malfoy ukáže aj svoju citlivejšiu stránku a občas to človeka núti, aby ho ľutoval. Svojej úlohy sa veľmi dobre zhostil nový člen osadenstva, Jim Broadbent alias nový učiteľ elixírov Horace Slughorn, rolu staršieho troška vypočítavého, no zato dobrosrdečného profesora zahral vynikajúco.
Čo mi prekážalo bol dosť nevydarený slovenský dabing, akoby spichaný na poslednú chvíľu, plný chýb a miestami tak zúfalo som-dabinový-herec-čo-práve-číta-skipt-akoby-to-bola-báseň Mor hoový, že to trhalo uši.
Film diváka vtiahne do deja, necháva ho vydýchnuť, len aby mu o pár chvíľ ukázal, že ani vo svete kúzel nie je všetko cukrovo-vatové a možno na konci ( ktorý je trocha rozvláčny) vám vypadne aj jedna či dve slzičky. V každom prípade vydarené dielo režiséra Davida Yatesa jeho tímu, ktoré stojí za to vidieť. Na pomyselnej stupnici od 1 do 10 dávam 8 a som zvedavá, čo si na nás vymyslia nabudúce.

damian ondrejkovičová

damian ondrejkovičová