Dungeons & Dragons ()

Prvé vydanie originálu Dungeons & Dragons od Garyho Gygaxa a Dave Arneson od ich vydavateľstva TSR.
Na AnimeShow 2024 sme reprezentovali scifi.sk nielen prednáškami, ale aj aktivitami v našom stánku, ktorý ste mohli nájsť na poschodí DK Ružinov! Mali ste tak nielen možnosť stretnúť sa s redakciou, podebatovať, ale dokonca aj zapojiť sa do kresliacej aktivity spojenou s hrou.
23.04.2024 13:58 Alexander Schneider Magazín - Akcie 0
Celoplošné testovanie obyvateľstva na COVID-19 spustilo ďalšie obmedzenia pohybu nás všetkých... a (aj) preto sa z núdze zrodila možnosť - spríjemniť si tieto chvíle spoločným hraním. Na diaľku. Online. A čo by bolo lepšie a zábavnejšie, ako sledovať členov redakcie scifi.sk potiť sa pri prekonávaní nástrah v spoločnej RPG hre Dungeons & Dragons?
Po dlhšej dobe sa vám znovu hlási Roll 4 initiative! s pokračovaním piatich rád pre (nielen) začínajúcich GM-ov. Dúfam, že pomôže zlepšiť vaše hry, alebo aspoň zabaví.
V hrách na hrdinoch sa často stretávame s fenoménom, že hráč nemá (a mnohdy ani nemôže mať) schopnosti či poznatky svojej postavy, aby v niektorých skúškach uspel. Ako sa teda s touto dilemou vysporiadať? V ďalšej časti nášho seriálu Roll 4 initiative popremýšľame práve o tom.
V dnešnom článku si trochu pofilozofujeme o metagamingu, o tom, či môže byť aj pozitívny a prečo metagamuje Gamemaster inak ako hráči.
Aby sme v digitálnej dobe neostali pozadu ani v tomto hobby, rozoberieme si plusy a mínusy hrania RPG po sieti pomocou jednoduchých konferenčných hovorov ale aj špecializovaných virtuálnych stolov. Internet nám tu znova pomáha so snahou ostať ekonomický a všetky spomenuté platformy sú dostupné aj zdarma.
Kocky ako základ mechaniky hier na hrdinov nám pripadajú ako samozrejmosť. V tomto článku sa ale pozrieme na niektoré nie úplne samozrejmé aspekty spôsobov vytvárania náhody a ich implikácie. Ale nebojte sa, nebude to vysokoškolská lekcia zo štatistiky, aj keď viem, že niektorí z vás rovnako ako ja by aj takéto niečo ocenili.
Tento článok je najviac inšpirovaný otázkami “Čo je najlepšie pre…?“ alebo „Čo je najsilnejšia kombinácia…?“ či „Aký je najlepší predmet…?“, ktoré je tak často vidieť na herných fórach. Chcel by som posmeliť našu komunitu, aby sa menej zamýšľala nad tým, čo je najsilnejšie a najefektívnejšie a rozjímala nad tým, čo je zábavné a zaujímavé vo svete plnom nekonečných možností.
Náš slovenský RPG fandom bude len a len rásť. Bude mať nových hráčov ale aj nových Game Masterov (GM-ov). A práve tí budú mať jednu z najťažších úloh. Preto, aby sme to novým GM-om uľahčili, poskytne im Thanatophagous dnes pár rád a trochu morálnej podpory.
V druhej časti tohtoročného špeciálu o RPG hrách na scifi.sk vám náš dvorný majster na Hry na hrdinov Thanatophagous predstaví z jeho pohľadu tie najzaujímavejšie a najlepšie systémy pravidiel pre žánrové RPG - a to či už sci-fi, horor alebo fantasy.