Online časopis scifi.sk prichádza s výzvou na prijímanie poviedok do prvej antológie kvír fantastiky na Slovensku. V tejto chceme dať priestor zaujímavým hlasom, témam či autorstvu, ktoré bude mať takto priestor a šancu predostrieť vlastnú víziu tohto subžánru.
Adhara nielen že patrí k stáliciam slovenského žánroveho neba, ale aj k miláčikom našej stránky, kde stále píše. O to viac sa tešíme na jej nový román Tristodesať kelvinov, z ktorého ukážku si môžete u nás prečítať :)
Raymond E. Feist je medzi fanúšikmi fantasy živou legendou. A keďže mu už čoskoro vyjde v českom Laseri román Král popela, úvodný diel úplne novej fantasy trilógie, tak je načase dať si z neho ukážku!
Túto trilógiu som si prečítala na odporučenie a neoľutovala som. Zhodnotím však len prvé dva diely, pretože zhruba v strede tretieho sa zmienené klady začnú vytrácať a s koncom nie som veľmi spokojná. Ostatne, koniec druhého dielu je veľmi uzavretý a čitateľ môže pokojne končiť aj ním.
Žánrových autorov je na druhom brehu Moravy ako maku a ich počet neustále rastie. Napriek tomu sa dvaja hrdinskí editori rozhodli ukázať, že aj u nás sa tvorí skvelá fantasy a sci-fi, a aby sa poviedky dostali k najväčšiemu počtu čitateľov, použili zbraň ťažkého kalibru – český preklad.
Ak sa ti páčil film Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej, a zaujíma ťa viac z tohto sveta, napr. ako to začalo, prípadne iné historky z minulosti, táto poviedková zbierka je určite pre teba. Kvalita poviedok je kolísavá, ale pre tie lepšie sa určite túto zbierku oplatí prečítať.
Mechanický pomaranč vo mne zanechá silný dojem zakaždým keď ho vidím. Ide o veľmi vydarené spoločenské sci-fi, ktoré zobrazuje dve časti spoločnosti, ktoré vždy boli a budú. Na jednej strane obyčajných grázlov, sadistov a zločincov, sociopatov, ktorí na spoločnosti vlastne ani neparazitujú skôr žijú vedľa nej občas do nej kopnú či bodnú len tak pre zábavu. Na druhej strane sa venuje tomu, čo by hipíci nazvali “the Man”. Bacharovi z väznice, čo vás hodí na samotku kvôli každej blbosti, prísnemu ministrovi vnútra, čo pošle na študentský protest vodné delá, dopravnému policajtovi, ktorý vás prehľadá konečník, lebo ste nevyhodili smerovku. Kubrick ten film natočil tak, aby nebolo jasné, kto je naozajstná obeť, či mladý sadistický zločinec alebo spoločnosť, ktorá ním trpí, na druhej strane ho vytvorila. Ja osobne to nevidím, moje primitívne východoeurópske oči viac sympatizujú s fízlami, ktorýnastolia poriadok, ako s rozmaznaným spraktom, ktorý mláti ľudí pre zábavu. Každopádne, majstrovské dielo.